...
یکشنبه 17 تیر 1403
کتاب و کتابخوانی

جدیدترین و بهترین کتاب‌های فانتزی خرداد 1403

جدیدترین و بهترین کتاب‌های فانتزی خرداد 1403

آیا آماده غرق شدن در دنیایی پر از جادو، موجودات افسانه‌ای و ماجراجویی‌های نفس‌گیر هستید؟ در این مقاله، به جدیدترین و بهترین کتاب‌های فانتزی خرداد 1403 می‌پردازیم که شما را به سفری هیجان‌انگیز در سرزمین‌های ناشناخته خواهند برد.

در این لیست، کتاب‌هایی از نویسندگان مشهور در ژانر فانتزی را به شما معرفی خواهیم کرد که با داستان‌های جذاب و شخصیت‌های به یاد ماندنی، شما را مجذوب خود خواهند کرد. از فانتزی حماسی گرفته تا فانتزی تاریک و فانتزی شهری، در این لیست کتاب‌هایی برای هر سلیقه‌ای پیدا خواهید کرد. رقی نمی‌کند که نوجوان باشید یا بزرگسال، در این لیست کتاب‌هایی پیدا خواهید کرد که از خواندنشان لذت خواهید برد.

با چرا همراه باشید تا جدیدترین و بهترین کتاب‌های فانتزی خرداد 1403 را کشف کنید و به دنیایی پر از شگفتی قدم بگذارید!

جدید ترین و بهترین کتاب‌های فانتزی خرداد 1403

1. Five Broken Blades اثر Mai Corland

جدیدترین و بهترین کتاب‌های فانتزی خرداد 1403

در این نخستین جلد از سریالی که به شدت مجذوبتان خواهد کرد، گروهی از غریبه‌ها که هیچ وجه مشترکی با هم ندارند، مجبور می‌شوند برای کشتن یک پادشاه جاودانه متحد شوند. این رمان حماسی ترکیبی مسحورکننده از فانتزی، سیاست، عشق، رمز و راز و ماجراجویی است که شما را میخکوب خواهد کرد.

کاراکترهای خلق شده توسط کورلند، هر کدام با دنیایی از رازها و اهداف پنهان، به قدری جذاب و استادانه ترسیم شده‌اند که گویی از دل واقعیت بیرون آمده‌اند. صفحات این کتاب را با شوق و اشتیاق ورق خواهید زد و تا به انتهای داستان، مجذوب دنیای جادویی آن خواهید شد.

شرح ناشر از کتاب

پنج دروغگوی مرگبار سرزمین به شکلی مرموز گرد هم آمده‌اند تا یک هدف واحد را دنبال کنند: کشتن جُون، شاه خدا.
او سزاوار این سرنوشت است. زیر سایه حکومت بی‌رحمانه و جاودانه او، فقط اشراف‌زادگان زندگی مرفهی دارند، در حالی که فقرا و بی‌گناهان زندانی، ویران یا فروخته می‌شوند.
حالا هر یک از این پنج تیغه به سراغش خواهند آمد. هر کدام تلخی گذشته را چشیده‌اند؛ از قاتلی که به دنبال رستگاری است، یک قاتل زن زیبا که آزادی می‌جوید، یا حتی شاهزاده‌ای که به دلیل اعمال ظالمانه‌اش تبعید شده است. هیچ‌کدام نمی‌توانند در برابر وسوسه‌ی یخی و شیرین انتقام مقاومت کنند.
آنها در مورد قتل توافق می‌کنند.
آنها در مورد خیانت توافق می‌کنند.
اما برای این پنج قاتل که هر کدام در فریب و دروغ و خیانت استادند ایجاد یک اتحاد کافی نیست. برای زنده ماندن، باید راهی برای اعتماد به یکدیگر پیدا کنند اما تنها یک نفر می‌تواند تاج را تصاحب کند.


2. The Sins on Their Bones اثر Laura R. Samotin

جدیدترین و بهترین کتاب‌های فانتزی خرداد 1403

«The Sins on Their Bones » روایتگر داستان دو تزار در سرزمینی خیالی شبیه شرق اروپای قرن نوزدهم است، با این تفاوت که در این سرزمین، همجنس‌گرایی امری عادی و پذیرفته شده است. هر دوی این تزارها، همسران طردشده‌ای هستند که در دو سوی جبهه‌های یک درگیری قرار گرفته‌اند. این رمان شاید تاریک‌ترین اثری باشد که این ماه می‌خوانید. حاوی صحنه‌های آزاردهنده: سوءاستفاده، تروما، روابط قدرت ناسالم، عشق سمی و موارد دیگر. با وجود تمام این موارد، داستان آن چنان گیرا است که نمی‌توانید چشم از آن بردارید.

شرح ناشر از کتاب

دیمیتری آلکسیف زمانی تزار نوو-سویتسو بود. حالا او تنها یک مرد شکسته است که بعد از باختن در یک جنگ داخلی ویرانگر که توسط همسر سابقش، آلکسی بالاکین، تحریک شده بود، در تبعید به سر می‌برد. دیمیتری به همراه بازماندگان دربارش مخفی شده و با جاسوس‌باشی‌اش، واسیلی سوکولوف، نقشه‌ای خطرناک طراحی می‌کند.
واسیلی با هویت جعلی به دربار آلکسی نفوذ می‌کند تا اطلاعات جمع‌آوری کند و راه را برای سقوط غاصب هموار سازد، در حالی که دیمیتری به دنبال راهی برای کشتن او برای همیشه است.
اما متوقف کردن آلکسی به سادگی کشتن یک مرد عادی نیست. آلکسی با تحریف دین لودایزیم که آن را «علم مقدس» می‌نامد، مرده و خود را در کالبدی جاودان و غیرقابل نابودی زنده کرده است – و اکنون ادعا می‌کند که توسط صدای خود خدا هدایت می‌شود.
او با توانایی احضار موجوداتی از قلمرو شیاطین، به دنبال ساخت ارتشی است و می‌خواهد نوو-سویتسو را به بزرگترین امپراتوری تبدیل کند که تاریخ تا به حال به خود دیده است. دیمیتری مصمم است اجازه ندهد آلکسی کشورش را فاسد کند، اما نجات نوو-سویتسو و مردمش به معنای از دست دادن روح همسرش است که نمی‌تواند او را رها کند – یا جاسوس‌باشی‌ای که او عاشقش شده است.


3. Spin of Fate اثر A.A. Vora

جدیدترین و بهترین کتاب‌های فانتزی خرداد 1403

چرخش سرنوشت، یک فانتزی نوجوانانه با یکی از اصیل‌ترین دنیاسازی‌هایی که در این مدت دیده‌ایم، بر اساس مفهوم کلی «کارما» بنا شده است. در این داستان، سه نوجوان جایگاه واقعی خود در جهان هستی را زیر سوال می‌برند. جهان آن‌ها از چهار «قلمرو» تشکیل شده است؛ دو قلمرو در بالا و دو قلمرو در پایین. دسترسی به هر قلمرو به میزان اخلاق فرد بستگی دارد. این مفهوم جذابیت زیادی دارد، چرا که افرادی که «خوب» شناخته می‌شوند تلاش می‌کنند تا به ساکنان قلمروهای پایین که محکوم به رنج هستند کمک کنند تا «صعود» کنند. در عین حال، گروه‌های مختلف برای حفظ قدرت بر این نظام با هم می‌جنگند.

شرح ناشر از کتاب

دنیا تحت‌حکومت قانون تورانیک اداره می‌شود، نیروی جادویی باستانی‌ای که مردم را بر اساس اخلاقشان به قلمروهای بالا و پایین تفکیک می‌کند.
می‌گویند اگر افراد گناهکارِ قلمروهای پایین خود را وقف مهربانی کنند، روحشان سبک شده و امکان ورود به قلمروهای سعادتمند بالا را پیدا می‌کنند. اما آینا، یکی از معدود افراد پایین‌نشین که موفق به صعود شده، فقط می‌خواهد برگردد.
او که برای پیوستن به مادرش که در سرزمین وحشت‌زده‌ی خودشان گیر افتاده، به شدت ناامید است، به گروه «متعادل‌کننده‌ها» می‌پیوندد. گروهی که با یاری رساندن به محکوم‌شدگان به رنج در قلمروهای پایین، قانون تورانیک را به چالش می‌کشند.
در کنار آینا، دو عضو جدید حضور دارند: آرانل، یک نجیب‌زاده‌ی از خودراضی که برای مقامات بالا جاسوسی می‌کند؛ و می‌زان، مبارزی بی‌رحم که تلاش می‌کند قومش را از نابودی نجات دهد. دیری نمی‌گذرد که آینا، آرانل و می‌زان خود را در میانه‌ی یک جنگ در حال شکل‌گیری می‌یابند. در یک طرف، پادشاه خشن قلمروهای پایین مصمم به نابودی قانون تورانیک است؛ در طرف دیگر، مقامات بالا حاضرند برای ماندن در رأس قدرت، دست به هر کاری بزنند.


4. I’m Afraid You’ve Got Dragons اثر Peter S. Beagle

جدیدترین و بهترین کتاب‌های فانتزی خرداد 1403

پیتر بیگل، نویسنده‌ آثاری کلاسیک در دنیای فانتزی نظیر «آخرین تکشاخ»، «ترانه مهمان‌خانه‌دار» و «مکانی دنج و شخصی»، چهره‌ای شناخته‌شده است. رمان جدید او، «می‌ترسم اژدها گرفته باشید»، اولین بار در سال ۲۰۰۷ معرفی شد، اما به دلایل مختلف شخصی و کاری، بارها با تأخیر مواجه شد. با این حال، سرانجام پس از این همه انتظار منتشر شد و به نظر می‌رسد شخصیت‌های جذاب و حال‌و‌هوای فانتزی دنج آن، ارزش صبر کردن را داشته‌اند.

شرح ناشر از کتاب

اژدها در پادشاهی عقب‌افتاده‌ی بل‌مونتان عادی هستند، از موجودات موش‌مانند تا هیولاهای غول‌پیکر قلعه‌خراب‌کن. گایوس اورلیوس کنستانتین هلیوگابالوس تراکس (که ترجیح می‌دهد رابرت صدایش کنند) به تازگی شغل پدر مرحومش، صیاد/نابودگر اژدها را به ارث برده است. شغلی که با تمام وجود از آن متنفر است. بخشی به خاطر علاقه‌اش به اژدها و احساس نزدیکی با آن‌ها، و بخش مهم‌تر به خاطر رویای غیرممکن همیشگی‌اش: فراتر رفتن از ریشه‌های فروتنانه و تبدیل شدن به نوکر یک شاهزاده در آینده‌ای دور. نیازی نیست بگوییم، سرنوشت چیز کاملاً متفاوتی را برای او در نظر گرفته است…


5. The Honey Witch اثر Sydney J. Shields

جدیدترین و بهترین کتاب‌های فانتزی خرداد 1403

“The Honey Witch” یک رمان فانتزی با ریتمی آرام است که در اوایل قرن نوزدهم انگلستان جریان دارد. داستان دختری جوان را دنبال می‌کند که با نگهبانی جزیره‌ای کوچک، قدرت و استقلال تازه‌ای به دست می‌آورد، اما متوجه می‌شود در صورت عاشق شدن، توانایی‌هایش (و احتمالاً خانه‌اش) را از دست می‌دهد. طبق نفرینی که بر این منطقه حاکم است، هیچ‌کس حق عاشق شدن را ندارد. این رمان با داشتن رابطه‌ای عاشقانه‌ی هم‌جنسگرایانه از نوع «گُرگه‌مَنشی و آفتاب‌پرستی»، تصاویری زیبا و فضایی دنج و دل‌نشین، اثری کاملاً جذاب و دل‌رباست.

شرح ناشر از کتاب

ماریگلد کلود، دختر ۲۱ ساله‌ای که همیشه ترجیح داده با جن‌های چمنزار وقت بگذراند تا خواستگارانی که سعی در جلب نظرش دارند. بنابراین وقتی مادربزرگش او را برای آموزش تبدیل شدن به عسل افسونگر بعدی، به کلبه‌ی خانوادگی در جزیره‌ی کوچک اینیس‌فری می‌برد، بی‌درنگ می‌پذیرد. اما قدرت و استقلال تازه‌ی او با هزینه‌ای همراه است: هیچ‌کس حق ندارد عاشق عسل افسونگر شود!
با ورود لتی بورکه، زن شکاک و اخمو که به هیچ وجه به جادو اعتقادی ندارد، ماریگلد نمی‌تواند در برابر چالش اثبات جادو برای او مقاومت کند. اما به زودی متوجه می‌شود به لتی به شیوه‌ای غیرمنتظره علاقه‌مند شده است. و هنگامی که جادوی تاریک‌تر بیدار می‌شود و تهدیدی برای نابودی خانه‌اش به وجود می‌آورد، او باید برای چیزهای بیشتری از خانه‌ی جدیدش بجنگد – حتی به قیمت از دست دادن جادو و قلبش.


6. When Among Crows اثر Veronica Roth

جدیدترین و بهترین کتاب‌های فانتزی خرداد 1403

When Among Crows یک رمان کوتاه و فشرده با فضایی شهری و فانتزی است که روی موجوداتی تمرکز دارد که از احساسات تغذیه می‌کنند و شوالیه‌هایی که وظیفه‌شان کشتن این هیولاهاست. نکته‌ی وحشتناک اینجاست که شوالیه‌ها برای ساخت سلاح، مجبورند بدن خودشان را تکه‌تکه کنند! این داستان که ترکیبی از سفر جاده‌ای و جستجوی رستگاری است، حسابی گیرا و مهیج است.

شرح ناشر از کتاب

درد، ندای درونی دیمیتری است. برای کشتن هیولاهایی که برای نابودی‌شان تربیت شده، او مجبور بوده روح خود را نصف کند تا از ستون فقراتش شمشیری بسازد. هر بار که شمشیر را بیرون می‌کشد، دستانش به خون خودش آغشته می‌شود.
درد، ارثیه‌ی آلا است. با مرگ مادرش، نفرین خانوادگی‌ای به او منتقل می‌شود که مجبورش می‌کند شاهد وحشت‌هایی باشد که توسط «فرمان مقدس» انجام می‌شود. این نفرین مانند مادر آلا، جان او را نیز خواهد گرفت، مگر اینکه بتواند برایش درمانی پیدا کند.
یک شب سرنوشت‌ساز در شیکاگو، دیمیتری با پیشنهادی وسوسه کننده به سراغ آلا می‌رود: او در ازای کمک آلا برای پیدا کردن جادوگر افسانه‌ای، بابا یاگا، گلی جادویی به او می‌دهد که شاید بتواند او را درمان کند. آلا که درمانده است و از ماهیت واقعی دیمیتری بی‌خبر، با او معامله می‌کند.
اما آن‌ها فقط یک روز وقت دارند، پیش از اینکه گل پژمرده شود… و با آن، امیدهای آلا برای شکستن نفرین.


7. The North Wind اثر Alexandria Warwick

جدیدترین و بهترین کتاب‌های فانتزی خرداد 1403

این رمان عاشقانه‌ی فانتزی است با تم دشمن به عاشق، که هم از “دیو و دلبر” و هم از افسانه‌ی “هادس و پرسفون” الهام گرفته. اما ترکیب تازه و جذاب تم‌ها و کلیشه‌های داستان به علاوه‌ی قهرمان زن آشفته، نیمه‌مخمور و گاهی دردسرساز این رمان را تبدیل به اثری فوق‌العاده لذت‌بخش کرده. خواندنش برای عاشقان رمانس‌های فانتزی ضروری است.

شرح ناشر از کتاب

برای رونِ دهکده‌ی اج‌وود، رنج و سختی تازگی ندارد. با از دست دادن والدینش، حالا وظیفه‌ی رون است که بقای خودش و خواهرش را در زمستان سخت و بی‌پایانی تضمین کند. اما اگر افسانه‌ها درست باشند، خانه‌ی آن‌ها ممکن است برای مدت زیادی امن نباشد.
سیصد سال است که سرزمین اطراف اج‌وود در یخ فرو رفته، چرا که سایه‌ی محافظ، یک مانع جادویی که ساکنین شهر را از سرزمین مردگان در آن سویش محافظت می‌کند، رو به تضعیف است. تنها یک چیز می‌تواند مانع فروپاشی سایه شود: خون یک زن فانی که با باد شمال، موجودی جاودان و خطرناک که گفته می‌شود قلبش به سردی سرزمینی که بر آن حکومت می‌کند، ازدواج کند. و حالا زمان انتخاب عروس او فرا رسیده است.


8. Evocation اثر S.T Gibson

حکمت (Evocation)، اولین جلد از یک مجموعه فانتزی چهار جلدی جدید از نویسنده‌ی «مهریه‌ای از خون»، قطعا شبیه هیچ چیز دیگری نیست که امسال خواهید خواند. این رمان ترکیبی هیجان‌انگیز و غیرمنتظره از داستان ترسناک ماوراء‌الطبیعه، طنز رمانتیک کوییر چندنفره با چاشنی شیاطین، جادوگران و علوم خفیه است.

شرح ناشر از کتاب

دیوید آریستارخوف در نوجوانی یک نابغه‌ی درک ماوراءالطبیعه بود که زیر سایه‌ی پدر مستبد و اهل علوم خفیه‌اش زندگی می‌کرد. حالا، سال‌ها پس از مرگ پدرش و با نزدیک شدن به سی‌سالگی، او از زندگی حرفه‌ای قدرتمندش به‌عنوان وکیل در بوستون راضی است. در عین حال، شبانه به عنوان یک واسطه‌ی قدرتمند برای یک انجمن مخفی فعالیت می‌کند.
اما قدرت بها دارد و حالا شیطان آمده تا بدهی یک معامله‌ی خانوادگی را طلب کند. روزهای دیوید به شماره افتاده و مرگ بر آستانه‌ی در کمین او نشسته است.
با اکراه، او به سراغ تنها کسی که تا به حال به او اعتماد داشته، یعنی دوست‌پسر سابقش و رقیب او در انجمن سری، ریس، می‌رود تا کمک بگیرد. با این حال، تنها راه رسیدن به ریس از طریق همسرش، مویرا است. این سه نفر که حالا مجبورند مراقب هم باشند، احساساتی که زمانی عمیقاً دفن شده بودند، دوباره سر بر می‌آورند و هر سه باید هر چه زودتر تکلیف احساساتشان نسبت به هم را روشن کنند، پیش از آنکه شیطان، دیوید را برای همیشه با خود ببرد.


9. The Fireborne Blade اثر Charlotte Bond

جدیدترین و بهترین کتاب‌های فانتزی خرداد 1403

یک رمان کوتاه فمینیستی درباره‌ی یک شوالیه‌ی زن نادر، که باید با به‌دست آوردن شمشیری افسانه‌ای از اژدهای قدرتمندی به نام بانوی سپید برای پادشاه، جایگاه از دست‌رفته‌ی خود را پس بگیرد. این داستان کوتاه مملو از خیانت، راویان غیرقابل اعتماد و چرخش‌های غیرمنتظره است.

شرح ناشر از کتاب

اژدها را بکش. تیغه را پیدا کن. شرافتت را پس بگیر. این تنها گزینه است، در غیر این صورت به سرنوشت شوالیه‌های بی‌شماری پیش از خودت دچار خواهی شد و به لکه‌ای از خون و زره گداخته تبدیل می‌شوی.
مدیله یک شوالیه است. زنان زیادی در این حرفه وجود ندارند و اغلب به نظر می‌رسد تحقیر و تمسخر هم‌قطارانش، از رویارویی با اژدها هم دشوارتر است. اما او یک شوالیه است و از جنس سخت‌تری ساخته شده است.
یک خطای کوچک او را مجبور می‌کند به دراماتیک‌ترین شکل ممکن، شرافتش را بازیابد. او باید تیغه‌ی افسانه‌ای آتش‌زا را از نگهبانش، یعنی اژدهای افسانه‌ای «بانوی سپید» به دست بیاورد یا در تلاشش جان دهد. اگر تاریخ چیزی به ما بگوید، این است که در این مأموریت، احتمال باختن بسیار بالاست.

بیشتر بخوانید

معرفی بهترین کتاب های فانتزی دنیا

معرفی بهترین کتاب‌های دارک آکادمیا


بیشتر بخوانید

10 کتابی که هر دانشجوی علوم سیاسی باید بخواند

صحرا

معرفی بهترین کتاب های فانتزی دنیا

صحرا

معرفی مجموعه کتاب‌های کاراگاه استرایک (Cormoran Strike)

صحرا

چرا کتاب بخوانیم؟ فواید مهم کتاب خواندن

صحرا

معرفی بهترین کتاب‌های دارک آکادمیا

صحرا

معرفی مهم ترین نویسندگان و آثار ادبیات روسیه

صحرا

ارسال دیدگاه