...
پنجشنبه 9 فروردین 1403
بیماری ها

بهترین روش های درمان و رفع درد مفاصل

بهترین روش ها برای رفع درد مفاصل

درد مفاصل یکی از مشکلات جسمانی شایع است. بعضی اوقات ممکن است متوجه شوید که زانوهایتان درد می‌کنند، مچ دستانتان سفت شده و یا در شانه‌هایتان درد می‌پیچد. دلایل مختلفی برای این مساله ممکن است وجود داشته باشد که حتی می‌تواند مانع از این شود که شما زندگی راحتی داشته باشید. به عبارت دیگر وقتی دچار درد مفاصل می‌شوید، احساس می‌کنید نمی‌توانید کارهایی را که می‌خواهید انجام دهید و در لذت بردن از زندگی و فعالیت‎هایی که انجام می‎دادید، محدود شدید. اما این درد نباید زندگی شما را متوقف کند و شما را از انجام کارهایی که می‌خواهید انجام دهید، باز دارد. هنگامی که با درد مفاصل خود کنار بیایید، می ‌توانید زندگی خود را تغییر دهید.

در این مقاله به معرفی بهترین روش ها برای رفع و درمان درد مفاصل می پردازیم.

چند حرکت ورزشی مناسب پیدا کنید

تحرک بدنی مناسب، برای بسیاری از افراد مبتلا به درد مفاصل لازم است. ورزش آرام و متوسط می‌تواند به بهبود دردهای مفصلی کمک کرده و از وخیم‌تر شدن آن جلوگیری کند. فعالیت‌هایی مانند پیاده روی، شنا، حرکات کششی قبل از ورزش و انتخاب تمریناتی مانند یوگا، گزینه‌های خوبی هستند و حفظ دامنه حرکتی مناسب را برای شما آسان می‌کنند. تحرک بدنی همچنین در حفظ وزن متناسب، به شما کمک خواهد کرد. به طوریکه فشار و استرس وارده بر مفاصل شما را کاهش می‎دهد و سبب می‌شود که با درد کمتری مقابله کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین صبحانه برای قبل و بعد از ورزش صبحگاهی

غذاهای مناسب بخورید

رژیم غذایی شما می‌تواند نقش بسیار مهمی در سلامت مفاصل شما ایفا کند. انتخاب غذاهای مناسب نه تنها به شما در حفظ وزن مناسبتان کمک می‌کند بلکه می‌تواند از ایجاد التهاب در بدنتان جلوگیری کند. به شما توصیه می‌شود که در صورت ابتلا به آرتروز و یا انواع دیگر درد مفاصل، از مصرف برخی از انواع غذاها اجتناب کنید. به عنوان مثال، غذاهای سرخ شده و فرآوری شده، لبنیات و مصرف بیش از حد الکل ممکن است در ایجاد و تشدید درد مفاصل نقش داشته باشند. درواقع رژیم خاصی وجود ندارد که در این شرایط شما حتما باید از آن پیروی کنید. اما ممکن است متوجه شوید که برخی از غذاها درد مفاصل شما را تشدید می‌کنند و در نتیجه شما مجبور می‌شوید که در مصرف آنها محدودیت قائل شوید.

بیشتر بخوانید: قرار دادن میوه‌ها در رژیم غذایی روزانه با چند روش خلاقانه

به پزشک مراجعه کنید

اگر به طور مزمن دچار درد مفاصل هستید، مراجعه به پزشک ضروری است. پزشک می‌تواند در بررسی و تشخیص نوع بیماری به شما کمک کند. اگر فقط درد خفیفی در مفاصل خود دارید، ممکن است ابتدا سعی کنید که خودتان راه حل‌هایی را برای از بین بردن و تسکین آن پیدا کنید. با این حال اگر وضعیت شما تغییری نکرد و بهبود نیافت، پزشک می‌تواند بیماری شما را تشخیص دهد و توصیه های لازم را برای درمان به شما بدهد.

به یاد داشت باشید که درد مفاصل می‌تواند کار و زندگی شما را مختل کند. اما روش‌هایی برای مقابله با آن وجود دارد که به کمک آنها می‌توان این درد را تسکین داد و با کیفیت جسمانی بهتری به زندگی ادامه داد.

بیشتر بخوانید

عوارض و اثرات بلند مدت کرونا

نفیسه محمدی

فشار خون بالا چیست؟ هر آنچه که باید درباره فشار خون بالا بدانیم

صحرا

آیا ویتامین D ریسک ابتلا به کرونا را کاهش می دهد؟

نفیسه محمدی

ارسال دیدگاه