...
جمعه 27 مهر 1403
انگیزه رشد و توسعه فردی

اصلی ترین مزایای آموزش آنلاین و مجازی، معرفی بهترین منابع آموزش آنلاین

مزایای آموزش آنلاین برای دانش آموزان

از زمان شروع همه‌گیری ویروس کرونا، مدارس، دانشگاه‌ها و محل‌های کار به طور فزاینده‌ای به صورت آنلاین جابه‌جا شده‌اند و یاد می‌گیرند که با روش‌های جدید کار و تدریس سازگار شوند. آموزش آنلاین و یادگیری دیجیتال به فرآیند کسب دانش یا مهارت از طریق بسترهای دیجیتال و اینترنت اشاره دارد. انعطاف‌پذیری و دسترسی را فراهم می‌کند و به افراد امکان می‌دهد تا با اتصال به اینترنت تقریباً از هر کجا در آموزش شرکت کنند.

آموزش آنلاین اغلب شامل منابع مختلفی مانند سخنرانی‌های ویدیویی، آزمون‌های تعاملی، انجمن‌های گفتگو و ارزیابی دیجیتال است. این شیوه آموزش، یادگیری خودسرانه را قادر می‌سازد و سبک‌های یادگیری متنوع را تأمین می‌کند. این امر به ویژه برای متخصصان شاغل، دانش‌آموزانی که برنامه‌های شلوغ دارند، یا کسانی که راحتی مطالعه را از خانه‌هایشان ترجیح می‌دهند، مفید است. یادگیری آنلاین به طور فزاینده ای محبوب شده است و طیف گسترده ای از دوره ها و مدارک تحصیلی را در رشته های مختلف ارائه می دهد، یادگیری مادام العمر را تقویت می کند و فرصت های آموزشی را برای مردم در سراسر جهان گسترش می دهد.

از دست دادن تعامل چهره به چهره، چالش‌ها و موانعی را به همراه داشته است، اما از روش جدید و مجازی یادگیری نیز چیزهای زیادی می‌توان به دست آورد. از افزایش انعطاف پذیری گرفته تا آماده شدن برای دنیای کار آینده، در اینجا پنج مزیت کلاس های آنلاین برای دانش آموزان وجود دارد:

چرا آموزش آنلاین از راه دور؟

آموزش آنلاین از ویژگی های بسیاری برخوردار می باشد، آموزش آنلاین نسبت به آموزش های سنتی از انعطاف پذیری بسیار بیشتری برخوردار می باشد و در دسترس تمامی افراد قرار دارد. دسترسی به منابع آموزش آنلاین آسان است، همچنین می تواند از طریق آموزش آنلاین زمان آموزش راه کاهش داده و از رفت و آمد های غیر ضروری جلوگیری نموده و از طریق آن می توانید مهارت های خود را افزایش دهید.

اصلی ترین مزایای آموزش آنلاین

1. مهارت‌های تکنولوژی پیشرفته‌تر

یک محیط یادگیری آنلاین با بهره‌مندی از منابع و مواد دیجیتال همراه است. اینها نه تنها به راحتی در دسترس هر کسی و در هر کجای دنیا هستند، بلکه به روز رسانی آنها نیز بسیار آسان‌تر است. این بدان معنی است که اطلاعاتی که به شما داده می‌شود تا حد امکان به شما و مطالعات شما مرتبط است. منابع آنلاین اغلب ارزان‌ترند و دستری به آن‌ها آسان تر است. منابع چندرسانه‌ای به شما کمک می‌کنند تا به مؤثرترین روش یاد بگیرید، چه یادگیرنده بصری، شفاهی یا شنیداری باشید.

– محتوای چند رسانه ای

منابع دیجیتالی همچنین می‌توانند تجربه یادگیری را برای کسانی که نیازهای اضافی دارند قابل دسترس‌تر کنند. اندازه فونت را می توان با کلیک یک دکمه تغییر داد یا کل کتاب درسی را می توان با صدای بلند برای زبان آموز خواند. هر کس فضای نامحدودی برای یادداشت برداری در اطراف متن دارد نیز فیلم ها را می تواند در مواد مطالعه جاسازی کند. دوره های آنلاین اغلب اشکال مختلف چند رسانه ای، از جمله فیلم ها، شبیه سازی های تعاملی و انیمیشن ها را ادغام می کنند. این طیف متنوع از منابع می تواند سبک های مختلف یادگیری را برآورده کند و درک را افزایش دهد.

– صرفه جویی در هزینه‌ها

در کنار کاهش هزینه منابع، مانند کتاب‌های درسی، مطالعه آنلاین به خانواده‌ها این امکان را می‌دهد که در هزینه‌های سفر و اقامت صرفه جویی کنند. هنگام تصمیم‌گیری در مورد تحصیلات تکمیلی و عالی، گزینه تحصیل آنلاین ممکن است فرصت‌هایی را در موسسات در سراسر جهان باز کند، بدون اینکه هزینه و عوارض اضافی جابجایی فیزیکی داشته باشد. آموزش بین المللی بسیار در دسترس تر شده است. دانش‌آموزان می‌توانند در هزینه‌های رفت‌وآمد، مسکن و گاهی اوقات حتی هزینه‌های تحصیل صرفه‌جویی کنند، زیرا دوره‌های آنلاین اغلب هزینه‌های مرتبط کمتری دارند.

– تسلط به فناوری و سیستم عامل

از آنجایی که یادگیری آنلاین به شدت به سیستم عامل های دیجیتال متکی است، دانش آموزان به طور طبیعی در فن آوری های مختلف مهارت پیدا می کنند. این یک مهارت ارزشمند در جامعه تکنولوژی محور امروزی است و به بسیاری از محیط های حرفه ای قابل انتقال است. دانش آموزانی که در یادگیری آنلاین شرکت می‌کنند اغلب با فناوری ها و شیوه های ارتباطی جدید سازگارتر می شوند و آنها را برای تقاضاهای در حال تحول محیط کار مدرن آماده می کنند.

مزیت های آموزش آنلاین

2. دیدگاه بین المللی و جهانی

کار کردن و یادگیری با افراد از سراسر جهان مزایای زیادی دارد. در اکثر دانشگاه‌های مطرح دنیا با دانش آموزانی از اکثر نقاط دنیا کار می‌کنند و دوره‌های آنلاین این دانشگاه‌ها برای نوجوانان، اتصال یک گروه واقعاً بین‌المللی را آسان‌تر می‌کند.

برقراری ارتباط با دانش آموزان از سایر نقاط جهان به پرورش دیدگاه جهانی کمک می‌کند و درک بین فرهنگی بیشتری ایجاد می‌کند و شما را در معرض ارزش ها و روش‌های جدید تفکر قرار می‌دهد. این برای توانایی ارائه ایده‌های جدید و نوآورانه بسیار مهم است، که هم اکنون به یادگیری شما کمک می‌کند و شما را برای کار در دنیایی که به طور فزاینده جهانی شده آماده می‌کند.

برای مثال، اگر به تجارت یا اقتصاد علاقه مند هستید، توجه به اهمیت ارتباطات بین المللی و درک ماهیت به هم پیوسته اقتصادهای جهانی ارزشمند خواهد بود. یادگیری آنلاین دانش آموزان را در معرض دیدگاه ها و تخصص های مختلف از سراسر جهان قرار می دهد و رویکردی جهانی به آموزش را تقویت می کند.

3. برای دنیای کار آماده شده است

کار از راه دور روز به روز رایج تر می شود. بیش از 60 درصد از مشاغل در سراسر جهان در برخی از ظرفیت ها از کار از راه دور استفاده می‌کنند و 84 درصد از کارگران تمام وقت بریتانیا قصد دارند به شکلی از راه دور کار کنند. کار از راه دور، حداقل در بخشی از زمان، به سرعت در حال تبدیل شدن به یک امر نرمال جدید است. آموزش آنلاین شما را برای محیط کار مجازی آماده می‌کند و به شما امکان می‌دهد با روش‌های ارتباط از راه دور و انواع مختلف فناوری و نرم افزار آشنا شوید.

با استفاده از پلتفرم‌های مختلف برای برقراری ارتباط موثر و همکاری با دیگران، مهارت های فنی را توسعه خواهید داد و اعتماد به نفس خود را افزایش خواهید داد. با یادگیری انجام تحقیقات مستقل به صورت آنلاین و بیان واضح خود هم به صورت نوشتاری و هم با استفاده از نرم افزارهای کنفرانس از راه دور، تخصص دیجیتال شما گسترش می یابد.

مدیریت زمان مستقل و همچنین نظم و انضباط و انگیزه خودتان را تشویق می‌کنید، که همه این‌ها برای کارفرمایان ارزش زیادی دارد. آموزش آنلاین به افراد این امکان را می دهد که بین تحصیلات خود با کار، خانواده یا سایر تعهدات تعادل برقرار کنند و رویکردی جامع تر به زندگی و یادگیری را ترویج دهند.

آموزش آنلاین برای همه

4. انعطاف پذیری

انعطاف پذیری برای مدیریت مکان، زمان و نحوه مطالعه، مزیت قابل توجهی برای یادگیری آنلاین است که به شما امکان می‌دهد مطالعات خود را بر اساس سایر تعهدات ایجاد کنید. این ممکن است شامل توانایی کار در خانه و پایبندی به تعهدات خانوادگی یا یافتن راه هایی برای حفظ سایر فعالیت ها، سرگرمی ها و مهارت‌ها باشد. توسعه مهارت‌های دیگر در کنار تحصیل، علاوه بر اهمیت فوق‌العاده‌ای برای رفاه شما، به افزایش قابلیت استخدامی شما در آینده کمک می‌کند.

این انعطاف‌پذیری همچنین آزادی ایجاد روال‌ها و عادت‌هایی را که برای شما مفید است، بدون محدودیت‌های زمانی ناشی از برنامه‌ها و سفرهای فشرده ارائه می‌دهد. شما می دانید که چگونه به بهترین شکل یاد می گیرید، و مطالعه آنلاین این آزادی را ارائه می دهد تا تجربیات خود را مطابق با نیازها و ترجیحات خود تنظیم کنید و اطمینان حاصل کنید که بیشترین بهره را از تحصیل خود می برید. شما قادر خواهید بود با تشویق و حمایت به روشی که برای شما مناسب تر است، قدم بردارید و یاد بگیرید.

-یادگیری خودگام

دوره های آنلاین اغلب به دانش آموزان اجازه می دهد تا با سرعت خودشان یاد بگیرند. این انعطاف به ویژه برای کسانی که تعهدات دیگری مانند مسئولیت های کاری یا خانوادگی دارند مفید است. این انعطاف‌پذیری همچنین آزادی ایجاد روال‌ها و عادت‌هایی را که برای شما مفید است، بدون محدودیت‌های زمانی ناشی از برنامه‌ها و سفرهای فشرده ارائه می‌دهد. شما می دانید که چگونه به بهترین شکل یاد می گیرید، و مطالعه آنلاین این آزادی را ارائه می دهد تا تجربیات خود را مطابق با نیازها و ترجیحات خود تنظیم کنید و اطمینان حاصل کنید که بیشترین بهره را از تحصیل خود می برید. شما قادر خواهید بود با تشویق و حمایت به روشی که برای شما مناسب تر است، قدم بردارید و یاد بگیرید.

-دسترسی راحت

دانش آموزان می توانند از هر جایی با اتصال به اینترنت به مواد درسی دسترسی داشته باشند و موانع جغرافیایی را از بین ببرند. این امر به ویژه برای افرادی که در مناطق دور افتاده هستند یا کسانی که قادر به شرکت در موسسات سنتی آجر و ملات نیستند سودمند است.

فواید آموزش آنلاین برای دانش آموزان

5. پایداری

در نهایت، مطالعه آنلاین یک گزینه پایدار است. برای کسانی که در دوران دانشجویی به دنبال راه‌هایی برای جلوگیری از تغییرات آب و هوایی هستند. حذف رفت‌وآمدهای مرتبط با مطالعه و کار حضوری، تأثیر زیست‌محیطی حمل‌ونقل را کاهش می‌دهد. در حالی که افزایش استفاده از منابع دیجیتال به کاهش ضایعات کمک می‌کند. بر اساس گزارش صندوق جهانی طبیعت (WWF)، صنعت کاغذ پر مصرف‌ترین صنعت مصرف آب و چهارمین صنعت پرمصرف انرژی است، بنابراین کاهش منابع چاپی به یک روش یادگیری پایدار از نظر زیست‌محیطی کمک می‌کند.

در حالی که بسیاری از ما ممکن است فرصت تعامل با دیگران و پویایی کلاس درس را که با آن بزرگ شده ایم از دست بدهیم، چند سال گذشته نشان داده است که یادگیری از راه دور فواید و فرصت‌های منحصر به فردی را به همراه دارد. در دنیایی که به طور فزاینده ای جهانی شده و آنلاین است، مطالعه از راه دور مهارت‌ها و دانش هایی را توسعه می‌دهد که در شکل دادن به نحوه تعامل ما با دیگران و با جهان بسیار ارزشمند خواهد بود و در نهایت ما را برای آینده خود آماده می‌کند.

معرفی بهترین وبسایت‌های آموزش آنلاین

در عصر نوآوری دیجیتال، وب‌سایت‌های منابع آموزشی آنلاین به‌عنوان پلتفرم‌های پویایی ظاهر شده‌اند که چشم‌انداز یادگیری را دوباره تعریف می‌کنند. این وب‌سایت‌ها طیف متنوعی از دوره‌ها، آموزش‌ها و مطالبی را ارائه می‌دهند که در سطح جهانی برای فراگیران قابل دسترسی است. خواه در پی تعالی تحصیلی، توسعه مهارت‌های حرفه‌ای، یا کشف علایق شخصی، اکنون افراد این فرصت را دارند که از راحتی خانه خود با محتوای آموزشی با کیفیت بالا درگیر شوند.

از سخنرانی‌های ویدیویی تعاملی گرفته تا انجمن‌های مشترک، وب‌سایت‌های منابع آموزشی آنلاین از فناوری برای ایجاد تجربیات یادگیری فراگیر و انعطاف‌پذیر استفاده می‌کنند. این مقدمه به اهمیت این وب‌سایت‌ها می‌پردازد و نقش آن‌ها را در دموکراسی‌سازی آموزش و توانمندسازی زبان‌آموزان برای شروع سفر کسب دانش متناسب با نیازها و آرزوهای منحصربه‌فردشان برجسته می‌کند.

ما در ادامه به معرفی برخی از بهترین منابع آموزش آنلاین دنیا پرداختیم. برخی از آنها را ممکن است از قبل بشناسید. در نهایت استفاده از این منابع که به صورت رایگان در دسترس همه دانش آموزان قرار گرفته است بسیار مفید و سودبخش است.

چرا

در چرا ما تلاش می کنیم تا با تولید مقالات جذاب آموزشی در زمینه سبک زندگی،‌ رشد و توسعه فردی، سلامتی و … سطح علمی افراد و جامعه را ارتقا دهیم، مراجعه روزانه به وبسایت چرا و مطالعه مقالات به زمان اندکی نیاز دارد اما وجود چنین عادتی در بلند مدت تاثیر بزرگی روی شما خواهد داشت.

یوتیوب Youtube

در یوتیوب می توانید به دنیایی از ویدیوهای آموزشی به صورت رایگان دسترسی داشته باشید، تفاوتی ندارد در جستجوی چه هستید، در هر زمینه که در آن فعالیت می کنید یوتیوب منبع بزرگی از آموزش ها را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید به صورت آنلاین به آن دسترسی داشته باشید.

ed X logo از بهترین منابع آموزش آنلاین دنیا

edX

یکی از منابع آموزش آنلاین وبسایت edX است. edX پلتفرم یادگیری آنلاین از شرکت پیشرو در زمینه آموزش دیجیتال 2U، Inc است. edX توسط هاروارد و MIT به عنوان آزمایشی برای در دسترس قرار دادن بهترین آموزش های جهان برای همه تاسیس شد.

Future learn logo از بهترین منابع آموزش آنلاین

FutureLearn

FutureLearn یک پلتفرم آموزشی دیجیتال بریتانیایی است که در دسامبر 2012 تأسیس شد. این شرکت در دسامبر 2022 توسط Global University Systems خریداری شد و قبلاً به طور مشترک متعلق به The Open University و SEEK Ltd بود. این وبسایت یکی از درجه یک ترین منابع آموزش آنلاین دنیا است.

Coursera logo از بهترین منابع آموزش آنلاین

Coursera

Coursera Inc. یک ارائه‌دهنده دوره‌های آنلاین باز گسترده در ایالات متحده است که در سال 2012 توسط استادان علوم کامپیوتر دانشگاه استنفورد، اندرو انگ و دافنه کولر تأسیس شد. Coursera با دانشگاه ها و سایر سازمان ها همکاری می کند تا دوره های آنلاین، گواهینامه ها و مدارک تحصیلی را در موضوعات مختلف ارائه دهد.

linked in logo از بهترین منابع آموزش آنلاین

LinkedIn Learning

LinkedIn Learning یک پلت فرم آموزش آنلاین آمریکایی است. این دوره های ویدیویی را ارائه می دهد که توسط کارشناسان صنعت در زمینه نرم افزار، خلاقیت و مهارت های تجاری تدریس می شود. این یکی از شرکت های تابعه LinkedIn است. تمامی دوره های آموزشی لینکدین به چهار دسته تقسیم می شوند: کسب و کار، خلاقیت، فناوری و گواهینامه ها

Khan Academy logo از بهترین منابع آموزش آنلاین

Khan Academy

یکی دیگر از منابع آموزش آنلاین Khan academy است. آکادمی خان یک سازمان آموزشی غیرانتفاعی آمریکایی است که در سال 2006 توسط سال خان ایجاد شد. هدف آن ایجاد مجموعه ای از ابزارهای آنلاین است که به آموزش دانش آموزان کمک می کند. این سازمان دروس ویدیویی کوتاهی تولید می‌کند. وب سایت آن همچنین شامل تمرینات و مطالب تکمیلی تمرینی برای مربیان است.

Udacity logo از بهترین منابع آموزش آنلاین

Udacity

Udacity، Inc نیز یک سازمان آموزشی انتفاعی آمریکایی است که توسط سباستین ترون، دیوید استیونز و مایک سوکولسکی تأسیس شده است و دوره‌های آنلاین باز گسترده را ارائه می‌دهد. بسته به خود شما هرکدام از این منابع آموزش آنلاین می‌توانند کمک کننده باشند.

Codecademy logo از بهترین منابع آموزش آنلاین

Codecademy

Codecademy یک پلتفرم تعاملی آنلاین آمریکایی است که کلاس‌های کدنویسی رایگان را در ۱۲ زبان برنامه‌نویسی مختلف از جمله Python، Java، Go، JavaScript، Ruby، SQL، C++، C# و Swift و همچنین زبان‌های نشانه‌گذاری HTML و CSS ارائه می‌دهد. اگر تمایل دارید که به کد نویسی مسلط شوید این وبسایت یکی از بهترین منابع آموزش آنلاین کد نویسی است.

Udemy logo از بهترین منابع آموزش آنلاین

Udemy

Udemy یک پلت فرم یادگیری آنلاین است که طیف گسترده ای از دوره ها را در موضوعات و رشته های مختلف ارائه می دهد. Udemy که در سال 2010 توسط Eren Bali، Oktay Caglar و Gagan Biyani تأسیس شد، بازاری را برای مربیان فراهم می کند تا دوره های خود را ایجاد و به مخاطبان جهانی از زبان آموزان بفروشند. این پلتفرم موضوعات مختلفی از جمله فناوری، تجارت، هنر، سلامت و بسیاری موارد دیگر را پوشش میدهد.

در حالی که یادگیری آنلاین مزایای متعددی دارد، ضروری است که بدانیم ممکن است برای همه مناسب نباشد. افراد مختلف ترجیحات یادگیری متفاوتی دارند و ترکیبی از روش های آنلاین و سنتی ممکن است در برخی موارد موثرترین رویکرد باشد.

چرا از آموزش آنلاین استفاده کنیم؟

آموزش های آنلاین همیشه در دسترس می باشند و امکان تکرار و مرور آموزش همیشه وجود دارد، همچنین از رفت و آمد های اضافی و اتلاف وقت جلوگیری نموده و به افراد کمک می کند تا مهارت های خود را افزایش دهند.

آیا یوتیوب محل مناسبی برای یادگیری و آموزش آنلاین است؟

در هر زمینه که قصد یادگیری آن را داشته باشید هزاران ساعت ویدیوی آموزشی در یوتیوب موجود می باشد و قطعا استفاده از یوتیوب برای آموزش و یادگیری بسیار مفید خواهد بود.

بیشتر بخوانید

نشانه‌های خرد و بلوغ : 9 تجربه‌ای که شما را خردمندتر و باهوش‌تر می‌کند

صحرا

چگونه انتقاد پذیر باشیم؟ پذیرش انتقادات منفی با 15 راهکار

نفیسه محمدی

۷ حقیقت شگفت انگیز درباره افراد مثبت اندیش

پدرام

چگونه نه بگوییم؟ آشنایی با مهارت نه گفتن و تقویت آن

نفیسه محمدی

در انتظار چه هستید؟ پیشرفت همین حالا آغاز می‌شود

پدرام

چطور بدون انجام هیچ کاری موفق شویم؟

میهمان

ارسال دیدگاه