...
جمعه 10 فروردین 1403
رشد و توسعه فردی

بهترین اپلیکیشن‌های مدیریت زمان و برنامه ریزی

مدیریت زمان و کارهایی که باید انجام دهیم از دغدغه‌های روزانه همه‌ی ماست. یکی از راه‌هایی که به ما در بهتر مدیریت کردن آنها کمک می‌کند نوشتن لیست وظایف و برنامه‌های پیش رو است. امروزه با پیشرفت دنیای دیجیتال این امکان به‌صورت اپلیکیشن‌های مدیریت زمان و برنامه‌ ریزی فراهم آمده است. در این مقاله تعدادی از بهترین اپلیکیشن‌های کاربردی مدیریت زمان و برنامه‌ ریزی را به شما معرفی می‌کنیم.

1. Todoist

اپلیکیشن برنامه ریزی  todoist
اپلیکیشن برنامه ریزی todoist

todoist  از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های مدریرت زمان وبرنامه‌ ریزی است که برای اندروید، ios و مرورگر در دسترس قرار دارد. در این برنامه می‌توانید لیست کارهایی که می‌خواهید انجام دهید را یادداشت کنید. برنامه قابلیت دارد با تقویم و برنامه‌های دیگر هماهنگ و منطبق شود. با استفاده از این برنامه می‌توانید در زمان مقرر هشدارهایی برای انجام کارهایتان دریافت کنید. todoist قابلیت‌هایی مانند مدیریت ایمیل‌ها، تقویم و مدیریت پروژهای شخصی و گروهی را به‌صورت یکجا به کاربران ارائه می‌کند. اگر به همه‌ی این قابلیت‌ها برای ساماندهی کارهایتان نیاز دارید از نصب این اپلیکیشن غافل نشوید.

2. Any Do

اپلیکیشن برنامه ریزی  Any Do
اپلیکیشن برنامه ریزی Any Do

با نصب این برنامه همزمان یک اپلیکیشن برنامه‌ریز، تقویم و یک هشداردهنده برای انجام کارها دارید. با نصب Any Do هیچ کاری از لیست وظایفتان را فراموش نخواهید کرد. برنامه برای کاربران اندروید و ios در دسترس است. تقویم برنامه قابلیت نمایش کارها به‌صورت روزانه و هفتگی را دارد. این اپلیکیشن به‌خوبی با سایر برنامه‌های گوشی شما هماهنگ می‌شود از این رو بسیار مفید و کاربردی است.

3. Evernote

 اپلیکیشن برنامه ریزی  Evernote
اپلیکیشن برنامه ریزی Evernote

یکی دیگر از اپلیکیشن‌های محبوب مدیریت زمان و برنامه‌ ریزی Evernote است. شما می‌توانید اطلاعات و برنامه‌های خود را به‌صورت متن، فایل صوتی و عکس در این اپلیکیشن وارد کنید. با استفاده از این اپلیکیشن قادر خواهید بود مصاحبه‌ها، سخنرانی‌ها و جلسات خود را ضبط کنید. همچنین با استفاده از قابلیت اشتراک‌گذاری می‌توانید فایل‌ها و اطلاعات ثبت شده خود را برای دیگران ارسال کنید.

4. RescueTime

  اپلیکیشن برنامه ریزی   RescueTime
اپلیکیشن برنامه ریزی RescueTime

 RescueTime یک ابزار مدیریت زمان است که به کاربران کمک می‌کند تا زمان کمتری تلف کنند. با نصب این برنامه می‌توانید بازدهی خود در انجام کارهای روزانه‌تان را افزایش دهید. این اپلیکیشن در اندروید و دسکتاب سیستم شما قابل نصب است. نحوه عملکر برنامه به این صورت است که با ردیابی فعالیت‌های روزانه شما و زمانی که به انجام کارها اختصاص می‌دهید نموداری از عملکرد روزانه‌تان را در اختیارتان قرار می‌دهد. اگر همواره در مدیرت زمان خود مشکل دارید و به روش‌های مدیریت زمان خود اطمینان ندارید، نصب این برنامه تصویر واضحی از عملکرد واقعیتان به شما می‌دهد. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید عوامل حواس‌پرتی و عدم تمرکزتان را مسدود و مدیریت کنید. از  RescueTime می‌توانید برای انجام پروژه‌ها و کارهای تیمی هم استفاده کنید.

5. Forest

   اپلیکیشن برنامه ریزی  Forest
اپلیکیشن برنامه ریزی Forest

Forest به شما کمک می‌کند تا با تمرکز بیشتر به کارهایتان ادامه دهید از این رو زمانیکه از این برنامه استفاده می‌کنید، زمان کمتری هدر می‌دهید و بازدهی بیشتری دارید. نحوه کار با این اپلیکیشن به این صورت است که با انجام هر کار یک نهال مجازی می‌کارید و با هر دقیقه‌ای که با تمرکز صرف انجام آن کار می‌کنید آن نهال رشد می‌کند و با از دست دادن تمرکزتان آن نهال می‌میرد. اگر تعداد کارهای با تمرکز خود را بیشتر کنید در پایان روز و یا هفته جنگلی از کارهای انجام شده خواهید داشت. کار با این اپلیکیشن جنبه سرگرمی هم دارد درواقع هدف برنامه این است تا محرک‌های تصویری و سرگرم‌کننده به شما در بالا رفتن تمرکزتان کمک کند. این برنامه برای کاربران ios، android و desktop قابل نصب است.

6. My Daily Planner

    اپلیکیشن برنامه ریزی My Daily Planner
اپلیکیشن برنامه ریزی My Daily Planner

یک اپلیکیشن برنامه‌ریز است که به شما در اولویت‌بندی کارها و برنامه‌ ریزی برای انجامشان کمک می‌کند. این برنامه براساس تمرکز و اولویت بندی طراحی شده است تا شما هرکاری را در زمان درست و به‌شکل درستی انجام دهید. امکان تقسیم کردن کارها به قسمت‌های فرعی نیز وجود دارد. شما می‌توانید زمان تحویل و انجام کارها را به‌صورت کلی و در یک نما مشاهده کنید. همچنین برای وارد کردن لیست خود می‌توانید از دستور صوتی استفاده کنید.

شما بگویید

شما برای بهتر انجام دادن کارها و وظایف روزانه‌تان از کدام‌یک از اپلیکیشن‌های مدیریت زمان و برنامه‌ ریزی استفاده می‌کنید؟ پیشنهادات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید

هوش فرهنگی و اهمیت آن در محیط کار

نفیسه محمدی

چگونه انتقاد پذیر باشیم؟ پذیرش انتقادات منفی با 15 راهکار

نفیسه محمدی

اهدافی برای سال جدید که باعث بهبود زندگیتان میشود

صحرا

افزایش بهره‌وری افراد پر مشغله با 12 نکته کاربردی

میهمان

تبدیل شدن به یک رهبر تاثیرگذار با بهبود مهارت‌های ارتباطی

پدرام

باورهای رایج غلط درباره منظم بودن

میهمان

ارسال دیدگاه