...
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
رژیم و تغذیه

بهترین غذاهای پروبیوتیک برای سلامت روده

بهترین غذاهای پروبیوتیک برای سلامت روده

آیا سلامتی روده‌هایتان برایتان مهم است؟ یا با مشکلات روده دست و پنجه نرم می‌کنید؟ با این مواد غذایی که سرشار از پروبیوتیک هستند از سلامت گوارش خود حمایت کنید. در این مقاله از چرا به معرفی بهترین غذاهای پروبیوتیک برای سلامت بیشتر روده هایتان پرداختیم. با ما همراه باشید.

احتمالاً درباره پروبیوتیک ها شنیده‌اید و اینکه چقدر برای سلامت روده و سلامت کلی ضروری هستند. این میکروارگانیسم‌های زنده می‌توانند به رشد باکتری‌های مفید در روده کمک کنند، و باید مطمئن شوید که مقداری از آن را همیشه دریافت می‌کنید.

پروبیوتیک ها با کاهش افسردگی، ارتقای سلامت قلب، تقویت سیستم ایمنی و بهبود پوست مرتبط هستند. یکی از تئوری‌هایی که در پس سوال “چرا غذاهای پروبیوتیک سلامت کلی ما را بهبود می‌بخشد” این است که باکتری‌های خوب روده می‌توانند به ارتقای متابولیسم سالم کمک کنند، که می‌تواند از طیف گسترده‌ای از اختلالات مانند چاقی و دیابت جلوگیری کند.

خواص غذاهای پروبیوتیک شامل موارد زیر می‌شود:

  • بهبود عملکرد دستگاه گوارش با کمک به هضم و جذب
  • بیماری های مقعدی مانند بواسیر (هموروئید) و شقاق
  • درمان یبوست
  • تولید از سرطان
  • تنظیم فشار خون
  • افزایش کلسیم در بدن
  • کاهش وزن و لاغری
  • درمان اسهال و آیبوست
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • کمک به درمان بیماری‌های دلپذیر روده و سندروم روده حرکت‌پذیر
  • کاهش مصرف مصرف آنتی بیوتیک
  • شادابی پوست
  • بهبود سیستم درمان در زمان به زودی در بارداری
  • کمک به جذب ویتامین ویتامین B
  • بهبود به لاکتوز
  • کمک به کاهش وزن
  • جلوگیری از ابتلا به بیماری معده
  • کاهش کلسترول خون
  • تقویت سلامت قلب

بیشتر بخوانید: بهترین رژیم غذایی برای فشار خون بالا چیست؟

بهترین غذاهای پروبیوتیک برای سلامت روده

بهترین غذاهای پروبیوتیک برای داشتن روده سالم

اگر شما علاقه مند به دریافت پروبیوتیک های بیشتری در رژیم غذایی خود برای سلامت روده هستید، در زیر تعدادی از بهترین غذاهای پروبیوتیک عالی را آورده‌ایم. علاوه بر این غذاها، ممکن است مکمل های پروبیوتیک را نیز امتحان کنید. در این غذاهای رایج پروبیوتیک به دنبال برچسبی باشید که می گوید “حاوی کشت زنده” یا “حاوی کشت فعال” .

ماست

ماست یکی از بهترین غذاهای پروبیوتیک در جهت حفظ سلامت روده هایتان است. یک راه آماده برای دریافت پروبیوتیک های بیشتر، خوردن ماست با کشت های زنده و فعال است. برخی از ماست ها حتی برای کمک به هضم غذا یا ترویج محتوای پروبیوتیک آنها تبلیغ می شوند. به گفته دانشکده پزشکی هاروارد، ماست معمولا دارای باکتری L. acidophilus است. ماست گزینه خوبی است زیرا پیدا کردن آن آسان است، می توانید هر طعمی را که با سلیقه خود مطابقت دارد خریداری کنید.

کیمچی

کیمچی یک غذای مورد علاقه سنتی کره ای است که از تخمیر سبزیجات با باکتری های اسید لاکتیک پروبیوتیک تهیه می‌شود. کیمچی می‌تواند به همراه غذاهای سالم مانند سبزیجات (معمولاً کلم ناپا، هویج، پیازچه و تربچه)، سیر، پودر فلفل قرمز، زنجبیل و سایر ادویه‌ها به شما این ماده پروبیوتیک را بدهد. یک غذای جانبی فوق العاده است و به طور سنتی با برنج بخارپز سرو می شود.

کیمچی در تحقیقات با خواص ضد سرطان، ضد چاقی، سلامت روده بزرگ، کاهش کلسترول، ضد پیری، سلامت مغز، سلامت ایمنی و سلامت پوست مرتبط است.

ترشی

شاید تعجب کنید که بدانید ترشی ها می توانند حاوی پروبیوتیک باشند. با این حال، باید مطمئن شوید که ترشی های تخمیر شده را خریداری کنید. آنها معمولاً در بخش یخچالی راهروی غذای سالم یافت می شوند. برخی از برندها حتی محتوای پروبیوتیک را تبلیغ می کنند. حتما برچسب ها را بخوانید تا مطمئن شوید که حاوی پروبیوتیک هستند. حتی می توانید آنها را در خانه درست کنید. برخی از مردم حتی از آب میوه ای که خیارشور در آن تخمیر می شود می نوشند یا از آن استفاده می‌کنند.

خمیر مایه

استارتر خمیر ترش دارای باکتری اسید لاکتیک است. استارتر محیطی است که مخمر و باکتری های خوب با مصرف آب و آرد رشد می کنند. پری بیوتیک های طبیعی و پروبیوتیک ها در تحقیقات به عنوان یکی از فواید نان ذکر شده اند. همچنین با کنترل بهتر گلوکز خون، کاهش کلسترول، کاهش خطر ابتلا به دیابت، کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی و بهبود کنترل وزن مرتبط است.

کفیر

کفیر شیر تخمیر شده ای است که از دانه کفیر تهیه می شود. این شیر به عنوان شیر گاو یا بز معمولی شروع می شود و سپس یک مخمر دانه مانند و کلنی باکتری اسید لاکتیک به نام کفیر به شیر اضافه می شود. این مخلوط حدود یک روز باقی می ماند تا تخمیر شود و سپس شیر صاف می شود و به نوشیدنی کفیر می رسد. نوشیدنی به دست آمده یک پروبیوتیک قوی است که پروبیوتیک بیشتری نسبت به ماست دارد.

کومبوجا

کومبوچا یک نوشیدنی بهداشتی است که در سال های اخیر راه خود را بیشتر به جریان اصلی تبدیل کرده است. این نوشیدنی در واقع یک چای تخمیر شده است، بنابراین شما از مزایای سلامتی چای با تقویت پروبیوتیک یک نوشیدنی تخمیر شده بهره مند می‌شوید. این نوشیدنی با افزودن سویه‌هایی از باکتری‌ها، مخمر و شکر به چای سیاه یا سبز ساخته می‌شود، که منجر به ایجاد فضای زیادی از پروبیوتیک نوشیدنی می‌شود. حدود یک هفته یا بیشتر تخمیر می شود تا زمانی که یک بافت قارچی در بالای آن رشد کند. قارچ برای ساختن کومبوچای جدید فیلتر می شود.

کلم ترش

این غذای راحت آلمانی یک کلم تخمیر شده است که از تخمیر لاکتو سبزی در آب نمک و مقداری نمک تهیه می شود. به عنوان بخشی از فرآیند تخمیر سنتی، پروبیوتیک ها در محصول نهایی هستند.

اما این محصول دیگری است که در آن باید کلم ترش پروبیوتیک بخرید یا خودتان درست کنید. بسیاری از برندها از سرکه و شکر استفاده می کنند یا پاستوریزه می‌شوند که رشد باکتری ها را کاهش می دهد و پروبیوتیک ها را از بین می برد. کلم ترش کنسرو شده معمولی معمولاً با سرکه تهیه می شود یا پاستوریزه است (یا هر دو).

سرکه سیب

سرکه سیب یکی دیگر از بهترین غذاهای پروبیوتیک است. سرکه سیب سال‌هاست که به عنوان یک مکمل سلامتی محبوب مورد توجه قرار گرفته است. دارای پروبیوتیک های طبیعی از فرآیند تخمیر است. بیشتر مطالعات در مورد فواید سرکه سیب کوچک هستند، اما بسیاری از افراد از آن برای هر چیزی از آرام کردن رفلاکس اسید تا کاهش وزن نیز استفاده می‌کنند. این عطر و طعم قوی دارد، بنابراین اگر مصرف مستقیم آن را دوست ندارید، آن را به سس سالاد، ماریناد یا ترشی اضافه کنید.

پنیر

انواع خاصی از پنیرها دارای پروبیوتیک هستند. به گفته دانشگاه هاروارد، پنیرهای کهنه شده که حرارت داده نشده اند، دارای پروبیوتیک هستند. به عنوان مثال می توان به سوئیسی، گودا، چدار، ادام، گرویر، پنیر کوتیج و پروولون اشاره کرد. بنابراین خبر خوب این است که بسیاری از انواع پنیرهای محبوب شما دارای پروبیوتیک هستند. خوردن کمی پنیر با میوه سرشار از پروبیوتیک است و می‌تواند به سلامت روده شما کمک کند.

ترشی سبزیجات

در امتداد همان کیمچی و ترشی های بالا، می توانید سبزیجات ترشی سالمی را که دارای پروبیوتیک هستند نیز بررسی کنید. استفاده از سبزیجات ترشی تخمیر شده نیز راهی عالی برای خرید محلی و نگهداری سبزیجات برای استفاده خارج از فصل است.

دوغ

دوغ یکی از بهترین غذاهای حاوی پروبیوتیک است. اگر آنتی بیوتیک مصرف می‌کنید به توصیه پزشکتان حتما در کنار آن دوغ نیز مصرف کنید تا باکتری های مفید روده شما حفظ شود.


بیشتر بخوانید

چگونه بدون عوارض جانبی ترک کافئین مصرف روزانه قهوه را کاهش دهیم؟

صحرا

افزایش مقاومت به کافئین: چرا یک فنجان قهوه دیگر کافی نیست؟

صحرا

فواید روزه داری و رژیم فستینگ با توجه به مقالات علمی

صحرا

قرار دادن میوه‌ها در رژیم غذایی روزانه با چند روش خلاقانه

صحرا

چرا ترک نوشابه سخت است؟ چگونه نوشابه خوردن را ترک کنیم؟

صحرا

چگونه قهوه را ترک کنیم؟ بهترین روش‌ها برای ترک قهوه

صحرا

ارسال دیدگاه