...
جمعه 4 اسفند 1402
انگیزه

۶ تمرین صبحگاهی برای حفظ انگیزه در طول روز

غالبا می‌توانیم افراد را به دو گروه تقسیم کنیم، افرادی که دوست دارند روزشان را زود آغاز کنند و افرادی که اگر فرصتش را داشته باشند تمام روز، روی تخت دراز می‌کشند.

همه ما روزهایی را داشته‌ایم که بیرون آمدن از تخت برایمان غیر ممکن بوده و تنها می‌خواستیم که بیشتر بخوابیم.

عوامل زیادی وجود دارد که انگیزه شما را برای بیرون آمدن از تخت کاهش می‌دهد؛ مثل: کمبود خواب، خستگی، بی حالی یا نداشتن پشتکار کافی برای سپری کردن یک روز. در ادامه با روش‌هایی برای افزایش و حفظ انگیزه در تمام طول روز آشنا می‌شوید.

۶ تمرین صبحگاهی هوشمندانه و تضمین شده برای انگیزه بیشتر در تمام روز

۱- صبح زود بیدار شوید

عادت کنید شب زود بخوابید و صبح زود از خواب بیدار شوید. این کار به شما اجازه می‌دهد تا وقت زیادی برای خود داشته باشید و قبل از این که روتین معمول خود را آغاز کنید، کارهایتان را انجام دهید. برای داشتن روز بهتر، مهم است که شما با ذهنی آرام از خواب بیدار شوید.

۲- روزتان را با یوگا آغاز کنید

صبح زمان خیلی خوبی برای یوگا و مدیتیشن است. قبل از این که در طول روز سرتان را شلوغ کنید، کمی وقت بگذارید تا ریلکس شوید و تامل کنید. از این وقت استفاده کنید تا ذهنتان را خالی کرده و حواس پرتی‌ها را کنار بگذارید. هنگام یوگا با افکارتان مبارزه نکنید. در لحظه زندگی کنید و ذهن آگاهی را تمرین کنید.

یوگا یک تمرین صبحگاهی بسیار سالم است که کمک می‌کند ذهن مضطرب خود را آرام کنید و همچنین منجر به سلامت روانی بهتر می‌شود.

۳- صبحانه مقوی بخورید

صبحانه مهم ترین وعده روزانه است. ضروریست که صبحانه را جدی بگیرید. آخرین کاری که باید انجام دهید این است که بدون صرف صبحانه از خانه بیرون بروید. این کار نه تنها سالم نیست، بلکه باعث از دست‌دادن انرژی شما در طول روز خواهد شد. صبح شما هرقدر هم شلوغ یا پر هرج‌ومرج باشد، صبحانه نقش مهمی در ساختن روز شما دارد. آغاز روز با یک صبحانه خوب، سطح گلوکز و کورتیزل را تحت کنترل نگه می‌دارد و باعث می شود خواب شبانه خوبی داشته باشید.

پس یک صبحانه سالم بخورید تا بازدهی خود را افزایش دهید و خلقتان را بهبود ببخشید. شما می‌توانید غذاهایی مثل تخم مرغ، نان، اسفناج، اسموتی‌ها و میوه‌ها را در میان بقیه غذا‌ها جا بدهید. این یک دلیل دیگر برای این است که باید صبح زود بیدار شوید تا زمان کافی برای آماده کردن یک وعده مقوی برای خودتان را داشته باشید.

۴- یک لیست از کارهایی که باید انجام دهید آماده کنید

بهترین راه برای داشتن یک روز کارآمد، وقت گذاشتن برای نوشتن کارهایی است که می‌خواهید در طول روز انجام دهید. داشتن یک فهرست از کار‌ها اجازه می‌دهد تا روزتان را سازماندهی کرده و با داشتن بازدهی بیشتر پیشرفت کنید. چه برای تمام کردن یک مقاله، چه برای کار کردن روی یک ارائه، نیاز به انگیزه دارید. هیچ چیز به اندازه تیک زدن آن بخش‌ها در فهرست انجام کارها به شما انگیزه نمی‌دهد.

۵- در مسیر به پادکست‌های انگیزشی گوش دهید

چه اتفاقی می‌افتد وقتی که ما از درون انگیزه نمی گیریم؟ در چنین مواقعی گوش دادن به پادکست‌هایی که به شما انرژی می‌دهد بسیار مفید است. بهترین قسمت گوش دادن به پادکست‌ها نیز این است که سرگرم کننده هستند.

پس زمانی که به دانشگاه یا سر کار می روید به پادکست‌هایی گوش دهید که به شما امید و انگیزه می‌دهند، و شما را ترغیب می‌کنند تا به دنبال اهدافتان بروید.

۶- خواب شبانه خوبی داشته باشید

آیا هنگام خواب مدام تکان میخورید، چرخ می‌زنید و نمی‌توانید بخوابید؟ اگر جواب شما بله است باید روش‌های القای خواب را امتحان کنید. مانند کنار گذاشتن موبایل، سر وقت به تخت رفتن یا به موزیک آرامش‌بخش گوش‌دادن. به طور متوسط انسان به حداقل ۶ تا ۸ ساعت خواب نیاز دارد تا در طول روز کارایی خوبی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اگر نخوابیم چه می شود؟ بررسی عوارض بی خوابی

اطمینان حاصل کنید که یک برنامه خواب را دنبال می‌کنید تا زودتر بخوابید. در پایان هر شب، سر ساعت خاصی به تخت رفتن باعث ایمنی قوی‌تر و بهبود در تمرکز خواهد شد.

این تمرینات صبحگاهی را تبدیل به شیوه‌ی زندگی خود کنید، در این صورت از اثر مثبت این تمرین‌ها بر روی سطح خلق و خو، انگیزه و کارآمدی خود شگفت زده خواهید شد.

بیشتر بخوانید

۷ حقیقت شگفت انگیز درباره افراد مثبت اندیش

پدرام

چرا هیچوقت برای تغییر دیر نیست؟

صحرا

31 راه برای رهایی سریع ذهن از افکار منفی

پدرام

افزایش امیدواری به آینده با ۱۰ روش

پدرام

چگونه با بیماری والدین خود کنار بیایم

صحرا

چطور انگیزه و علاقه خود را حفظ کنیم؟

پدرام

ارسال دیدگاه