...
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403
روانشناسی

ترفندهای ذهنی برای مبارزه با افسردگی

ترفند های مبارزه با افسردگی

افسردگی دشوار است، اما ترفندهای ذهنی مفیدی وجود دارند که ثابت شده برای بالا بردن روحیه شما به خوبی عمل می‌کنند و می‌توانید از آنها برای مبارزه با افسردگی استفاده کنید. از این ترفندهای ذهنی برای ایجاد ذهنیت مثبت‌تر و دور نگه‌داشتن غول سیاه افسردگی و احساسات منفی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: افسردگی چیست؟

بدترین حالت ممکن را تصور نکنید

دیگر در مورد بدترین سناریو و یا همه نگرانی‌ها و مشکلات احتمالی فکر نکنید. درعوض قدمی به جلو بردارید و نگاهی واقع بینانه به زندگی بیندازید. بالاخره هیچ چیز پایان دنیا نیست.

در افکار خود عمیق نشوید

بسیاری از حالات بد به دلیل این واقعیت که شما مدام در مورد آنها فکر می کنید و ناراحت‌تر می‌شوید، بدتر می‌شوند. دیگر نگران احساس خود نباشید، با گیر دادن به فکر کردن در مورد آنها هرگز چیزی را تغییر نخواهید داد. در عوض برای بهتر شدن اوضاع اقدام کنید.

یک دیدگاه درست داشته باشید

اگر فکر می کنید افسردگی شما توسط یک اتفاق خاص تقویت می‌شود، اطمینان حاصل کنید که همه چیز را تشدید نمی‌کنید. گپ زدن با یک دوست دلسوز ممکن است به شما کمک کند راه خود را بهتر پیدا کنید.

روی نکات مثبت تمرکز کنید

دریابید که خلق و خوی شما ممکن است در حال بزرگ نمایی موارد بد زندگی باشد و ممکن است متوجه شوید که روی موارد منفی تمرکز کرده‌اید. در عوض در یک شرایط به دنبال چیزهای خوب باشید. حتی اگر فقط یک درس یا فرصتی برای قوی‌تر شدن باشد.

زیاد تجزیه تحلیل نکنید

دویدن میان آنچه که اشتباه رخ داده و تجزیه و تحلیل آن، به ندرت می‌تواند کمک کند. به جای اینکه بی وقفه به مشکلات فکر کنید و در جزئیات آن گرفتار شوید، به فکر راه حل‌های احتمالی باشید.

با خودتان مهربان باشید

وقتی مردم احساس بدی دارند، بعضی اوقات با کم لطفی با خود صحبت کرده و خودشان را سرزنش می‌کنند. آنچه در حال حاضر به آن نیاز دارید دوست است نه دشمن. اطمینان حاصل کنید که گفتار و کردار شما با خودتان ملایم و دلگرم کننده است.

به گذشته فکر نکنید

نگرانی درباره گذشته کاملا بی معنی است زیرا شما نمی‌توانید آن را تغییر دهید. بهترین چیز در مورد گذشته این است که گذشته است. به خودتان اجازه حرکت دهید.

غصه آینده را نخورید

تنها قدرتی که شما برای تغییر اوضاع دارید همین زمان حال است، بنابراین نگرانی در مورد آینده اتلاف وقت است. به خصوص که هیچ تصوری از اوضاع و احوال اوضاع آینده ندارید. در عوض، اکنون قدم‌های مثبتی بردارید تا بتوانید از عهده هر آنچه زندگی برای شما رقم می‌زند برآیید.

همه چیز را صفر و صد نکنید

اگر مشکلی پیش آمده باشد یا مرتکب یک اشتباه شده باشید، به این معنی نیست که تمام زندگی شما محکوم به فناست، یا اینکه خوب نیستید. خود را رها کنید و نسخه متعادل تری از وقایع را در نظر بگیرید.

کمی خود را فریب دهید

علم نشان می دهد حتی اگر خوشحال نباشید، با لبخند زدن مواد شیمیایی خوبی در مغز شما آزاد می‌شود. اگر یک خنده بلند کمی زیادی به نظر می‌رسد در عوض یک لبخند ملیح را امتحان کنید تا روحیه شما را بالا ببرد.

خودتان را در نقش یک قربانی نبینید

وقتی احساس کمبود می‌کنید، باور اینکه همه این اتفاقات به خاطر شما افتاده است آسان است. به خودتان اجازه ندهید باور کنید که شما یک قربانی هستید. شما قدرت انتخاب نحوه برخورد با مشکلات را دارید و این قدرتمندترین چیز است.

حرکت کنید

ماندن در یک وضعیت وحشتناک روحی به هنگام دویدن، پیاده روی یا پریدن روی ترامپولینگ، تقریبا غیر ممکن است. زیرا حالت فیزیولوژیک بدنتان به شما این اجازه را نمی‌دهد. بدن خود را حرکت دهید و ببینید آیا این باعث تغییر در خلق و خوی شما می‌شود.

بیشتر بخوانید: آیا احساس شکست می کنید؟ 10 نکته برای شروعی دوباره

خودتان را ایزوله نکنید

اگر احساس ناراحتی می‌کنید ممکن است به نسبت به آنچه دیگران می‌گویند و انجام می‌دهند حساس باشید، اما به یاد داشته باشید که کنار گذاشتن دیگران تنها باعث بدتر شدن حال شما می‌شود. ملاقات با یک دوست برای یک قهوه سریع یا بودن در هوای تازه می‌تواند به ذهن شما کمک کند.

به دیگران کمک کنید

کمک به دیگران راهی فوق العاده برای از بین بردن تمرکز خود از روی احساساتتان است. کمک به دیگران احساس خوبی نیز دارد بنابراین می تواند یک ترفند ذهنی عالی برای بالا بردن روحیه باشد.

سپاسگزار باشید

اگر بتوانید لیستی طولانی از همه چیزهایی را که در زندگی خود دوست دارید بنویسید، دیگر افسرده بودن بسیار دشوار است. نه یک ترفند ذهنی بلکه درک خوش شانسی زیاد خود در چیز هایی که دارید، با وجود شرایط سختی که می‌گذرانید.


بیشتر بخوانید

مرز بین خوش بینی منطقی و خوش بینی غیر منطقی

پدرام

ذهن آگاهی چیست؟ ۵ تمرین برای آگاه سازی ذهن

فاطمه مهراسبی

افسردگی چیست؟

صحرا

نگرانی ها موقتی هستند، مانند ابرهای آسمان

میهمان

چرا نوجوانان تمایل به گذراندن وقت با خانواده را ندارند؟

صحرا

چگونه با احساس طرد شدن مقابله کنیم؟

صحرا

ارسال دیدگاه