...
سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
انگیزه

چطور بدون انجام هیچ کاری موفق شویم؟

یک مرد در محل کار در حال استراحت

هر روز چند فیلم مفید ذخیره می‌کنید تا بعداً آنها را تماشا کنید؟ قرار است هر ماه از چند سمینار جالب دیدن کنید؟ قرار است هر سال چند کتاب بخوانید؟ امیدها و ناامیدی‌ها، برنامه‌ها و به تعویق انداختن، شکست و عذاب وجدان همراه آن. آیا می‌خواهید این احساسات را فراموش کنید؟ می‌خواهید بدانید که چطور می‌شود بدون انجام هیچ کاری موفق شویم ؟

پس یک نکته باورنکردنی برای شما داریم؛ هیچ کاری نکنید. چطور بدون انجام هیچ کاری موفق شویم؟ مزخرف به نظر می‌رسد؟ شاید. اما مطمئناً به موفقیت شما کمک خواهد کرد.

شب کاری انجام ندهید

8 ساعت در روز می‌خوابید و هنوز احساس خستگی می‌کنید. چرا؟ چون شما این کار را اشتباه انجام می‌دهید.

معمولا شب خود را چطور می‌گذرانید؟

نادرست: لپ تاپ را به رختخواب برده و چند فصل از سریال مورد علاقه خود را تماشا کنید. تلفن هوشمند خود را بگیرید و به تمام رسانه‌های اجتماعی که در آن عضو هستید نگاه کنید. به این ترتیب، مغز شما هیچ فرصتی برای بهبودی ندارد. زیرا حتی پس از خوابیدن، شما همچنان اطلاعات زیادی را که یک شب به آن داده اید تجزیه و تحلیل می‌کند.

درست: حداقل 60 دقیقه قبل از خواب تلفن و لپ تاپ خود را کنار بگذارید. لباس خواب خود را بپوشید. به نظر ضروری نیست، اما اگر این کار را هر روز انجام دهید، در نهایت مغز آن را به عنوان سیگنالی برای کاهش سرعت در نظر می‌گیرد. در حدود 30 دقیقه قبل از اینکه بخوابید، پرده‌ها را بکشید، پنجره‌ها را ببندید، چراغ را خاموش کرده و دراز بکشید. همین. حالا هیچ کاری نکنید. در واقع یاد بگیرید که از این زمان برای پاک کردن افکار خود استفاده کنید تا از شر آنها خلاص شوید.

کمبود خواب باعث افسردگی، پارانویا، حملات قلبی و غیره می‌شود. بدون شک، سلامتی ضعیف، شانس موفقیت شما را افزایش نمی‌دهد. استراحت مناسب اینگونه است. خواب را در اولویت قرار دهید. شب کاری نکنید!

در خانه کار نکنید

به لطف فناوری‌ها، ما می‌توانیم خارج از دفتر کار کنیم و ما این کار را انجام می‌دهیم. مطمئنا، ما سعی می‌کنیم تعادل بین کار و زندگی را حفظ کنیم، اما دستیابی به آن دشوار به نظر می‌رسد.

چطور بیشتر وقت خود را در خانه می‌گذرانید؟

نادرست: هنگام صرف ناهار، تماشای فیلم، غذا دادن به کودک، مکالمه تلفنی با همکاران یا تلاش برای حل مشکلات کاری خود، ایمیل کار خود را بررسی کنید. تنها راه برای درهم آمیختن کار و زندگی شخص ، حضور کامل محل کار در خانه است. وقتی محل کار خود را ترک کردید، کار خود را نیز آنجا بگذارید. وقتی در خانه هستید، برای خانه کار کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه کارها را به صورت کارآمد انجام دهیم؟

درست: با بچه‌های خود بازی کنید، با سگ خود به پیاده روی بروید، یک چرت بزنید، به سادگی به چشمان عزیز خود نگاه کنید. به ساحل بروید، سوار اتوبوس شوید و از مکان‌هایی که قبلا به آنجا نرفته‌اید بازدید کنید.

خود را از شغل یا وظایف اجتماعی رها کنید

هیچ کاری نکنید. برای زندگی شخصی فضا ایجاد کنید، بنابراین فضای تفکر و عملکرد تازه در زندگی حرفه‌ای وجود دارد.

چطور وقت خود را در محل کار می‌گذرانید؟

نادرست: تحت فشار وظایف قرار گرفتن. میز را ترک نمی‌کنید، بلکه تظاهر  به انجام دادن کارها می‌کنید و به آن نیز اعتقاد دارید! مشغول کار هستید با این حال، بسیاری از وظایف باعث نمی‌شوند که به طور موثر کار کنیم. برعکس، آنها ما را تحت فشار قرار می‌دهند. بنابراین ما نمی‌توانیم روی یک کار‌ها تمرکز کنیم و فقط در انجام دادن آن تعلل می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: چگونه به تعویق انداختن امور را متوقف کنیم؟

درست: گاهی اوقات در محل کار هیچ کاری انجام ندهید. وقت بزارید و یک رمان بخوانید، مراقبه کنید، یک فنجان قهوه درست کنید و آن را بنوشید. کاری غیر مرتبط با کار خود انجام دهید. برنامه کاری خود را با اضافه کردن پاراگراف هیچ کاری به آن برنامه ریزی کنید.در ابتدا می‌توانید از تایمر یا سایر ابزارهای مشابه استفاده کنید. هیچ کاری شرم آور نیست.


بیشتر بخوانید

افزایش امیدواری به آینده با ۱۰ روش

پدرام

پیشرفت در کسب و کار با تفکر مثبت

میهمان

چطور انگیزه و علاقه خود را حفظ کنیم؟

پدرام

چگونه کارها را به صورت کارآمد انجام دهیم؟

پدرام

10 نکته برای شروع یک روز خوب

میهمان

۶ گام کلیدی برای توانمندسازی خودتان و رسیدن به اهدافتان

صحرا

ارسال دیدگاه