...
دوشنبه 7 اسفند 1402
انگیزه

افزایش انگیزه در رسیدن به اهداف با 4 روش

چه کسی نمی‌خواهد به اهداف خود در زندگی برسد؟ اگر می‌خواهید برای خود اهدافی مشخص کنید به شما تبریک می‌گویم. شما سفر خود را آغاز کرده‌اید! اما باید بدانید در این مسیر شکاف‌های متعدد و غیر منتظره را در میان قله‌های مورد انتظار و پیشرفت فعلی‌تان در زندگی تجربه می‌کنید. این کاملاً طبیعی است.

تقریباً همه یک مارپیچ بالا و پایین را تجربه می‌کنند. جایی که به نظر می‌رسد رویاها چیزی غیر ممکن هستند و شما قادر به رسیدن به آن‌ها نیستید. اما همیشه برای هر مانع یک راه نجات وجود دارد.

در ادامه با چهار روش شگفت‌انگیز آشنا می‌شوید که مبتنی بر تحقیقات علمی هستند. این روش‌ها  به شما کمک می‌کنند تا خود را مصمم نگه داشته و با انگیزه بیشتر، موفقیتی که انتظارش را دارید لذت بخش‌تر کنید.

بیشتر بخوانید: اگر نسبت به آینده خود ناامید هستید، این ده کار را انجام دهید

1. با دیگران ارتباط برقرار کنید

در طول سال‌های مختلف مشخص شده است. قدرت سیستم پشتیبانی اجتماعی یکی از راه‌های مهم موفقیت، تاب آوری و شادی است. زمانی که ما برخی افراد را در کنار خود داریم، برای یادآوری اهداف مورد نظر، به ما انگیزه زیادی می‌دهند تا به بازی برگردیم. یک روز را صرف خرید کنید یا با دوستان و اعضای خانواده تماس بگیرید. این امر می‌تواند برای انگیزه و روحیه شما بسیار خوب باشد.

2. به خودتان اطمینان داشته باشید

انواع مقایسه‌های اجتماعی خود با دیگران، تنها انگیزه شما را نابود می‌کند و اجازه می‌دهد ترس از شکست در ذهن شما رشد کند. در این مواقع نسبت به خودتان مهربان باشید. به خود اجازه دهید با تمام ترس‌هایی که ممکن است برخی از آن‌ها واقعی یا برخی دیگر غیر واقعی باشند روبرو شوید. از این پس هر زمان که در مورد اهداف خود در زندگی احساس افسردگی کردید، فقط دست خود را روی سینه قرار دهید و با چند کلمه الهام بخش به خودتان اطمینان و انگیزه بدهید.

بیشتر بخوانید: 6 تمرین صبحگاهی برای حفظ انگیزه در طول روز

3. به موانع سر راه فکر کنید

بشر به طور کلی تمایل دارد تا نکات منفی زندگی را قبل از واقعیت‌های مثبت تشخیص دهد. زمانی که پیشرفت تا حدی دشوار می‌شود، ما اغلب به توانایی‌های خود برای رسیدن به اهداف شک می‌کنیم و به موانع اجازه خودنمایی می‌دهیم.

مارتین سلیگمن، پدر روان‌شناسی مثبت، این سبک را به سه دسته تقسیم می‌کند. اگر مشکل خود را توضیح دهید، در حالی که خود را به عنوان مشکل در نظر بگیرید، هیچ چیز به طور سازنده کار نمی‌کند. و روحیه شما همان طور ثابت باقی خواهد ماند. بنابراین او پیشنهاد کرده تا زمانی را برای تجدید نظر در نظر بگیرید و گام بعدی خود را به سمت اهداف خود بردارید!

4. به دنبال حس خوب باشید

با بلند خندیدن، هورمون‌های استرس را در بدن خود رها کرده و حالات روان‌شناختی و فیزیولوژیکی خود را متعادل نگه دارید. این به شما کمک می‌کند تا کم اهمیت بودن بسیاری از چیزها را احساس کنید و در نتیجه ترس از شکست در شما کمتر شود.

مهم نیست چه رویایی دارید، برای رسیدن به آن تلاش کنید. هرگز امید و انگیزه خود را از دست ندهید، و نکات ذکر شده را دنبال کنید تا به اهداف خود تحقق ببخشید.

بیشتر بخوانید

افزایش امیدواری به آینده با ۱۰ روش

پدرام

افراد موفق صبح خود را چگونه شروع می‌کنند؟

میهمان

چرا هیچوقت برای تغییر دیر نیست؟

صحرا

۶ تمرین صبحگاهی برای حفظ انگیزه در طول روز

پدرام

۷ حقیقت شگفت انگیز درباره افراد مثبت اندیش

پدرام

در انتظار چه هستید؟ پیشرفت همین حالا آغاز می‌شود

پدرام

ارسال دیدگاه