...
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
سبک زندگی

بهبود کیفیت زندگی و کسب وکار با ایجاد آداب و رسوم شخصی

بهبود کیفیت زندگی و کسب وکار با ایجاد آداب و رسوم شخصی

شب یلدا، عید نوروز، قرار ملاقات، شام، مراسم ازدواج و سایر مناسبت‌هایی از این قبیل چه مشترکاتی دارند؟ بله درست فکر می‌کنید! همه آنها دارای آداب و رسوم و آیین‌های خاصی هستند. در حقیقت وجود آداب و آیین خاص در همه این مناسبت‌ها مشترک است. در این مطلب با مواردی آشنا می شوید تا به کمک آن ها کیفیت زندگی و کسب و کار خود را ارتقا دهید.

 آداب و رسوم و عادات اینگونه تعریف می‌شود: روش هایی خاصی برای انجام کارها که در آن جزئیات همیشه به طور صادقانه تکرار می‌شود. برای ارتباط این موضوع با زندگی شما باید گفت که برخی از آداب و آیین‌ها در زندگی شما عبارتند از: زمان بیدار شدن از خواب، مسواک زدن، پیمودن مسیر محل کار.

بیشتر بخوانید

عادت ها به زندگی معنا می‌بخشند و به ما کمک می‌کنند تا نقاط عطف زندگی خود را جشن بگیریم. این عادت ها در واقع امنیت، ثبات و احساس آرامش را برای زندگی به همراه می‌آورند. آداب و آیین‌ها مربوط به مصریان باستان در هزاران سال پیش هستند. در فرهنگ آنها، آداب سنتی زیادی دیده می‌شد. غذا خوردن، آشامیدن، استحمام، شکار و دفن مردگان از آیین‌ها و مناسک آنها بود.

با گذشت قرن‌ها، بشر اهمیت آیین‌ها و آداب گذشته را از یاد برد. با این حال، بسیاری از ما در قرن بیست و یکم در حال تجدید نظر در مورد سنت‌ها هستیم و آنها را به زندگی خود اضافه می‌کنیم. زیرا در این عصر کم عمق و از هم گسسته، شدیدا به دنبال معنایی برای زندگی می‌گردیم. اگر می‌خواهید آرام باشید، از زندگی خود لذت ببرید و احساس ارتباط بیشتری با دیگران داشته باشید، اضافه کردن آداب و آیین‌ها را به زندگی خود مد نظر قرار دهید تا به بهبود کیفیت زندگی و کسب وکار شما منجر شود.

7 نکته برای بهبود کیفیت زندگی و کسب وکار شما

1- یک آیین صبحگاهی برای خود ایجاد کنید.

یک آیین صبحگاهی برای خود ایجاد کنید تا به شما کمک کند با طراوت از خواب بیدار شوید و سرحال و آماده روز خود را شروع کنید. این موضوع ممکن است باعث شوند شما چند دقیقه زودتر از خواب برخیزید. ولی در عوض شما وقت کافی دارید که خودتان را آماده کنید و حتی اگر روزتان شلوغ باشد، احساس ناراحتی نخواهید کرد.

2- هنگامی که در محل کار خود هستید، برای شروع روز کاری خود یک عادت ایجاد کنید.

این عادت برای مثال می تواند شامل این موارد باشد: نوشیدن یک قهوه روی میز کار، ملاحظه دفترچه یادداشت برای بررسی قرارهای ملاقات، عدم پاسخگویی به تماس‌های تلفنی به مدت 15 دقیقه در زمانی که ایمیل‌های فوری را می‌خوانید و به آنها پاسخ می‌دهید. همچنین ممکن است یک دستور کار برای همان روز تعیین کنید یا اهداف هفته را برنامه ریزی کنید.

3- در محل کار، به جای اینکه یک میلیون کار را در زمان‌های مختلف انجام دهید، برای برخی از کارها یک ساعت مشترک در نظر بگیرید.

مثلا ملاقات با همکاران و معاشرت با آنها را می‌توانید در ساعت ناهار انجام دهید. در اینصورت اگر در معاشرت با آنها به چالش کشیده شدید و به کمک نیاز داشتید، چند نفر از دوستانتان در این ساعت کنارتان خواهند بود که می‌‌توانند به شما کمک کنند. می‌توانید برای شرکت در جلسات، ملاقات با افراد جدید و برای ثبت تماس‌های جدید نیز آداب مخصوص به خود را ایجاد کنید و به انجام آنها پایبند باشید.

4- آداب صرفه جویی در زمان را برای کارهای خود ایجاد کنید.

به عنوان مثال، فقط سه بار در روز ایمیل خود را بررسی کنید. و یا یک بار پرونده‌های خود را مرتب کنید و اسناد استفاده نشده را در اسرع وقت بایگانی کنید. مرزهای زمانی ایجاد کنید که در آن امکان قطع شدن وجود ندارد. در را ببندید، شروع کنید به انجام بدون وقفه کارهای خود در زمان مقرر شده و سپس بلند شوید و پس از هر90 دقیقه استراحت كوچكی داشته باشید.

5- در آخر هفته، شبی را به خوشگذرانی بگذرانید.

در پایان یک هفته شلوغ، شبی را به برای تماشای دور هم فیلم و یا بازی با دوستان یا گپ زدن با خانواده خود در نظر بگیرید. اگر حضور در خانه شما را به هیجان نمی آورد، می‌توانید در یک باشگاه ثبت نام کنید. و یا کارهای دیگری که به شما لذت می‌دهد و به شما کمک می‌کند که ناامیدی‌های هفتگی خود را برطرف کنید، را انجام دهید. نکته اصلی این است که پس از اتمام کار برای تفریح و سرگرمی خاصی وقت بگذارید. این کار به شما این امکان را می‌دهد تا در طول یک هفته پرتلاطم، روح و ذهنتان را آرام کنید و برای شروع هفته بعد آماده باشید.

6- برای در خانه ماندن نیز آدابی را در نظر بگیرید.

آداب و آیین هایی برای اوقات در خانه بودن نیز در نظر بگیرید تا وقت خود را به درستی و با لذت سپری کنید. حتی این آداب ممکن است شامل کارهایی بشود که قبلا به تعویق افتاده بودند. حتماً بازی را به فهرست خود اضافه کنید. زمانی برای مدیتیشن، ورزش، وقت گذراندن با دوستان، خانواده وشریک زندگی‌تان و حتی تنها بودن را در این آداب بگنجانید.

7- آدابی برای مراقبت از خود را ایجاد کنید که نیازهای شما را در اولویت قرار دهد.

شاید فکر کنید که این کار خودخواهانه بنظر می‌رسد. اما بدانید که اگر خسته، کینه توز یا عصبانی باشید، هیچ کس علاقه‌ای به معاشرت با شما نخواهد داشت چون شما برای خود وقت نمی‌گذارید. مثلا به اندازه کافی استراحت کنید، برای انجام کارهایی که از انجامشان لذت می‌برید و هرچه شما را خوشحال کند، وقت مناسب در نظر بگیرید. کارهایی مانند: پیاده روی، یوگا، ورزش در باشگاه، نواختن ساز، دوچرخه سواری، خواندن کتاب و یا نوشتن.


بیشتر بخوانید

افزایش سطح انرژی بدن با 7 روش

پدرام

چگونه به تعویق انداختن امور را متوقف کنیم؟

پدرام

بازدهی و بهره‌وری خود را با این 10 عادت افزایش دهید

میهمان

چگونه خواب راحتی داشته باشیم ؟

نفیسه محمدی

مدیریت زمان با چند راهکار ساده

پدرام

چرا صبح زود بیدار شدن دشوار است؟

پدرام

ارسال دیدگاه