...
شنبه 26 خرداد 1403
سلامتی

اثرات خواب کم بر سلامت عاطفی و زندگی کودکان

تصویر یک کودک خوابیده روی میز و کتاب

در مطالعه جدیدی که در ژورنال روانشناسی و روانپزشکی کودک منتشر شده است، کاندیس آلفانو، استاد روانشناسی دانشگاه هیوستون و مدیر مرکز خواب و اضطراب هیوستون، نتایج حاصل از یک مطالعه نوآورانه و آزمایشی را نشان می‌دهد. اینکه خواب کم و ناکافی در شب، چندین جنبه سلامت عاطفی کودکان را تحت تاثیر قرار میدهد.

اگرچه طبق تحقیقات ارائه شده خواب ناکافی با سلامت عاطفی ارتباط ضعیفی دارد، اما مطالعات تجربی در کودکان نادر است. آلفانو و تیم وی در طی بیش از یک هفته 53 کودک 7 تا 11 ساله را مورد مطالعه قرار دادند. کودکان ارزیابی عاطفی را در آزمایشگاه دو بار، یک بار پس از یک شب خواب سالم و کافی و دوباره بعد از دو شب که خواب محدودی داشتند، انجام دادند. آلفانو گزارش می‌دهد:

پس از خواب محدود، تغییراتی در نحوه تجربه کودکان، تنظیم و بیان احساسات آنها مشاهده کردیم. اما، تا حدودی مهمترین تغییرات در پاسخ به محرک‌های عاطفی یافت شد.

ارزیابی چند روشه باعث شده است که کودکان طیف وسیعی از تصاویر و کلیپ‌های فیلم را مشاهده کنند که هم احساسات مثبت و هم منفی را به وجود می آورد. در حالی که محققان نحوه واکنش کودکان را در چندین سطح ثبت کردند. علاوه بر رتبه بندی ذهنی از احساسات، محققان آریتمی سینوس تنفسی (یک شاخص غیر تهاجمی از تنظیم احساسات مرتبط با قلب) و عبارات عینی صورت را جمع آوری کردند. آلفانو به جدید بودن این داده ها اشاره می‌کند.

مقالات مرتبط:

آلفانو دلالت یافته‌های خود را برای درک چگونگی خواب بر زندگی روزمره اجتماعی و عاطفی کودکان نشان می‌دهد. تجربه و بیان احساسات مثبت برای دوستی کودکان، تعاملات اجتماعی سالم و مقابله مؤثر ضروری است. یافته‌های ما ممکن است توضیح دهد که چرا کودکانی که به طور متوسط ​​کمتر می‌خوابند دارای مشکلات بیشتری نسبت به همسالان خود هستند.

یکی دیگر از یافته‌های مهم این مطالعه این است که تأثیر خواب کم و محدود بر روی احساسات در همه کودکان یکنواخت نبوده است. به طور خاص کودکان با علائم اضطراب قبلی‌، بیشترین تغییرات در پاسخ عاطفی بعد از خواب محدود را نشان دادند.

به گفته آلفانو، این نتایج بر نیاز بالقوه برای ارزیابی و اولویت بندی عادات خواب سالم در کودکان آسیب پذیر از نظر عاطفی تأکید می کند.


بیشتر بخوانید

پرخوری عصبی چیست؟ چگونه می‌توان آن را کنترل کرد؟

صحرا

چگونه ورزش را با چرخه قاعدگی (پریودی) هماهنگ کنیم؟

صحرا

روانشناسی خودشیفته‌ها

صحرا

روش‌های استفاده از کراتین برای درمان مو و معرفی 10 ماده غذایی حاوی کراتین

صحرا

آیا کافئین واقعا برای شما مضر است؟

صحرا

هرآنچه که باید درباره سندروم تأخیر فاز خواب (DSPS) بدانید

صحرا

ارسال دیدگاه