...
شنبه 26 خرداد 1403
سبک زندگی

بهترین روش‌ها برای پایداری و حفظ عادات سالم

پایداری و حفظ عادات سالم

روش‌های زیر را امتحان کنید تا یاد بگیرید چگونه عادت‌های سالم خود را حفظ کنید.

چند بار در ابتدای سال جدید تصمیم به کاهش وزن گرفته‌اید و برنامه‌ریزی کرده‌اید و فقط چند هفته بعد، از آن‌ها دست کشیده‌اید؟ یا چند بار تصمیم گرفته‌اید که برای همیشه عادت‌های غذایی نامناسب خود را ترک کنید اما بلافاصله دوباره به عادات غذایی قبلی خود برگشتید؟ این‌گونه برنامه‌ریزی‌ها بسیار خوش‌آیند و جذاب‌اند اما وقتی چالشی پیش می‌آید یا انگیزه کاهش می‌یابد، به فراموشی سپرده می‌شوند.

دقیقاً چه چیزی ایجاد تغییرات پایدار را بسیار سخت می‌کند؟

پاسخ این است که ما انسان‌ها موجوداتی هستیم که عادت می‌کنیم. رفتارها و مهارت‌هایی را که اکنون در بزرگ‌سالی در شما ریشه دوانده‌اند مانند مسواک زدن یا رانندگی در نظر بگیرید. هنگامی‌که برای اولین بار شروع به انجام آن‌ها کردید، باید واقعاً به نحوه انجام آن‌ها فکر می‌کردید و آن‌قدر آن‌ها را انجام می‌دادید که ذهنتان به انجام دادن آن عادت کند؛ اما وقتی در زمان حال به فکر ایجاد یک عادت جدید در زندگی خود می‌افتید به نظرتان سخت و طاقت‌فرسا می‌آید.

آیا می‌خواهید گام‌هایی را در جهت ایجاد تغییرات واقعی شروع کنید؟ برای ثابت و همیشگی نگه‌داشتن عادت‌های جدید این نکات ساده را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید: ۶ تمرین صبحگاهی برای حفظ انگیزه در طول روز

طرز فکر “همه یا هیچ” را رد کنید.

زیاده‌خواهی و بلندپروازی ممکن است در آغاز انگیزه ایجاد کند، اما تلاش برای ایجاد تغییر بیش‌ازحد و یک‌باره، احتمالاً ناامیدکننده است. در عوض، از تغییرات کوچک شروع کنید. به‌عنوان‌مثال: اگر می‌خواهید عادت‌های غذایی خود را تغییر دهید، با یک انتخاب سالم و کوچک در یک وعده غذایی شروع کنید و از همان‌جا ادامه دهید.

به دنبال فرصت‌هایی برای ایجاد تغییرات باشید.

آیا دوست دارید فعالیت بیشتری داشته باشید؟ قبل از اینکه در یک باشگاه برای کاهش وزن ثبت‌نام کنید، چند بار در روز 5‌ تا 10 دقیقه بیشتر راه بروید و هنگامی‌که متوجه شدید برای مدت طولانی نشسته‌اید سریع پیاده‌روی کنید.

صبور باشید.

تغییرات مثبت خود را در یک برنامه نوشته و پیگیری کنید تا بتوانید در مورد آن‌ها تأمل‌کنید. به یاد داشته باشید که دیدن نتایج ممکن است زمان‌بر باشد و حوصله بخواهد اما اشکالی ندارد. اگر هدف کلی شما کاهش وزن است، مقدار کاهش وزن خود را مرتباً یادداشت کنید. اهمیت زیادی دارد که موفقیت‌های کوچک و بزرگ خودتان را جشن بگیرید و این باعث می‌شود که باگذشت زمان از مزایای یک سبک زندگی سالم همراه با عادات سالم بیشتر برخوردار شوید.

اگرچه تغییر دشوار است، اما می‌توان با اراده، صرف وقت و تلاش مسیرهای مختلف تفکر و رفتار را ایجاد و تقویت کرد. با تکرار و تمرین، این عادت‌های جدید راحت‌تر ایجاد و ماندگار می‌شوند و به یک قاعده کلی در زندگی تبدیل می‌شوند. پس شروع کنید و تغییرات دلخواهتان را به وجود بیاورید.

بیشتر بخوانید: در انتظار چه هستید؟ پیشرفت همین حالا آغاز می‌شود

این موارد را امتحان کنید:

  • سعی کنید رفتار جدید و موردعلاقه خود را به روند کارهای که قبلاً انجام می‌دادید، ادغام کنید. به‌عنوان‌مثال: اگر می‌خواهید پیاده‌روی را به جریان کارهای روزمره خود اضافه کنید، زمانی که از محل کار به خانه می‌آیید، در اطراف خانه مقداری قدم بزنید. اگر می‌خواهید قدردانی را در اولویت خود قرار دهید، دفعه بعد که در زیر دوش هستید، درباره افراد یا رویدادهای زندگی خود که سزاوار قدردانی هستند، تأمل‌کنید.
  • تعیین کنید که این هفته تغییر کوچک شما چیست، آن را پیگیری کنید و به آن پایبند باشید. به‌عنوان‌مثال: هرروز یک وعده غذایی سالم به وعده‌های غذایی خود اضافه کنید و یا یک غذای ناسالم را حذف کنید.
  • تصمیم خود ر ا با یکی از اعضای خانواده، دوستان یا همکارانتان که ممکن است بتواند از شما در تغییر موردنظر حمایت کند، در میان بگذارید. اگر دوستی دارید که یک دوست انگیزشی و یا مشوق بزرگی برای شما است، از او کمک بگیرید. این کار باعث می‌شود که در زمینه پیگیری عادات خود انگیزه بیشتری پیدا کنید و درنهایت سریعاً از عادات خود دست نکشید.

بیشتر بخوانید

2 نکته مهم برای افزایش انرژی با چرت قهوه

صحرا

تعطیلات بهاری در خانه: اوقات فراغت خود را چگونه بگذرانیم؟

صحرا

چگونه سریع خوابمان ببرد؟ راحت و سریع به خواب رفتن در مواقعی که مضطرب هستید

صحرا

چگونه فرزند خود را صبح زود برای رفتن به مدرسه بیدار کنیم

میهمان

چگونه به تعویق انداختن امور را متوقف کنیم؟

پدرام

افزایش سطح انرژی بدن با 7 روش

پدرام

ارسال دیدگاه