...
چهارشنبه 9 اسفند 1402
سبک زندگی

افزایش سطح انرژی بدن با 7 روش

افزایش سطح انرژی

این هفت روش را برای افزایش سطح انرژی خود دنبال کنید تا زندگی شادتر، سالم‌تر و پربارتری داشته باشید.

آیا بیشتر صبح‌ها با کسالت و خستگی از خواب بیدار می‌شوید؟ آیا مصرف نوشیدنی‌های کافئین دار به یک امر ضروری برای کمک به حفظ انرژی شما در طول روز تبدیل‌شده‌ است؟ اگر این مسائل برایتان به نظر آشنا می‌رسد، وقت آن است که یک برنامه مدیریت انرژی برای خودتان تهیه کنید. شروع کار ممکن است دلهره‌آور به نظر برسد، اما به‌محض بهره‌مندی از یک سبک زندگی شاد، سالم و مولد برای ادامه کار های خود انرژی خواهید داشت.

مدیریت انرژی چیست؟ انرژی خود را به‌عنوان یک منبع محدود تصور کنید، مانند پول داخل یک حساب بانکی. شما روز خود را با مقدار مشخصی از انرژی شروع می‌کنید که این مقدار در افراد مختلف بر اساس عواملی مانند سن، خواب، سطح استرس، شرایط پزشکی و شیوه زندگی متفاوت است. در طول روز، هنگام برداشت انرژی و واریز انرژی به‌حساب خود، چندین معامله (فعالیت) اتفاق می‌افتد.

گرچه ممکن است همیشه بر فعالیت‌هایی که انرژی شما را از بین می‌برد کنترل نداشته باشید، اما می‌توانید برای واریز انرژی بیشتر به‌حساب خود قدم بردارید. با برداشتن هر قدم به سمت سرمایه‌گذاری مهم مراقبت از خود، احساس بهتری خواهید داشت. به کمک این 7 اصل در تقویت و افزایش سطح انرژی بدن، می‌آموزید که چگونه انرژی خود را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید: بهترین روش های مدیریت زمان توسط افراد موفق

1. غذای مقوی بخورید

همه ما می‌دانیم که غذای مفید اصلی‌ترین راه افزایش سطح انرژی است، اما معمولاً خوردن غذای سالم را ابزاری برای کاهش وزن می‌دانیم. بااین‌حال، طبق دستورالعمل‌های رژیم غذایی سال 2015 برای آمریکایی‌ها، یک رژیم متعادل حاوی میوه‌ها و سبزی‌ها، پروتئین بدون چربی، لبنیات کم‌چرب و غلات کامل همان چیزی است که شما برای داشتن سطح انرژی بهینه نیاز دارید.

از این گذشته، شما واقعاً تا حدی همان چیزی هستید که می‌خورید. برای به دست آوردن طیف وسیعی از مواد مغذی برای تأمین انرژی در طول روز، انواع غذاها را از همه گروه‌های غذایی مصرف کنید. میوه‌ها و سبزی‌ها تازه یا منجمد، به‌ویژه سبزی‌ها برگ تیره و کلم بروکلی غنی از مواد مغذی و همچنین سبزی‌ها نارنجی، ازجمله هویج و سیب‌زمینی شیرین را انتخاب کنید. انواع مختلفی از ماهی و حبوبات برای انتخاب و مصرف پروتئین سالم وجود دارد.

2. شبانه هفت تا هشت ساعت بخوابید

اگر در خوابیدن دچار مشکل هستید به این فکر کنید که چگونه می‌توانید بزرگ‌ترین مختل‌کننده‌های خواب خود را بهبود ببخشید و این را بدانید که: کمبود خواب می‌تواند کسالت شما را تداوم ببخشد و همچنین بر روحیه، انگیزه و سطح انرژی شما تأثیر منفی بگذارد. داشتن خواب خوب و کافی یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید تا خود را برای یک روز موفق و پرانرژی آماده کنید.

بیشتر بخوانید: اثرات خواب کم بر سلامت عاطفی و زندگی کودکان

3. با افراد خوب همراه باشید

مدت‌زمان ماندن در کنار افرادی که از حضور در کنار آن‌ها لذت می‌برید، به حداکثر برسانید. برقراری ارتباط با دیگرانی که انرژی مثبت و علایق مشابهی دارند شما را هیجان‌زده می‌کند و به شما انرژی می‌بخشد. از طرف دیگر، افرادی که با آن‌ها ارتباط خوبی ندارید یا دیدگاه منفی دارند، غالباً شکایت می‌کنند یا انتخاب‌های نامناسبی دارند، فقط حساب انرژی شما را تخلیه می‌کنند. پس برای افزایش سطح انرژی خوب با افراد خوب همنشین شوید.

4. از توجه بیش‌ازحد به اخبار خودداری کنید

اخبار یک راه مهم برای ارتباط با آنچه در جهان اتفاق می‌افتد است. اخبار می‌توانند آموزشی، سرگرم‌کننده و حتی نشاط‌آور باشد. متأسفانه، اخبار اغلب با داستان‌های رنج همراه می‌شوند. این داستان‌ها می‌توانند به‌جای شناخت خوبی که شما را احاطه کرده است، دید شما را نسبت به دنیا بد کنند و باعث شوند شما روی ترس‌های خود تمرکز کنید. نمی‌توانید به‌طورکلی از این داستان‌ها اجتناب کنید. اما سعی کنید تا حد امکان، میزان مواجهه خود با اخبار را به حداقل برسانید.

5. ورزش منظم داشته باشید

آیا در نیمه روز احساس بی‌حالی و کسالت می‌کنید؟ در این صورت ورزش مداوم داشته باشید. ورزش استرس و تنش را از بین می‌برد، عضلات و استقامت شما را تقویت می‌کند و این‌ها درنهایت باعث می‌شوند که بدن شما در سایر کارهای بدنی یا فعالیت‌های دیگر کارایی بیشتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین صبحانه برای قبل و بعد از ورزش صبحگاهی

6. هر روز کاری معنی‌دار انجام دهید

آیا استعداد خاصی دارید که دوست داشته باشید بیشتر اوقات تمرین کنید یا با دیگران به اشتراک بگذارید؟ کاری را انجام دهید که هر روز از آن لذت می‌برید. حتی اگر کار ساده‌ای مانند پختن یک غذای سالم یا گوش دادن به آهنگ موردعلاقه شما باشد. تلاش برای انجام کارهایی که بیشترین اهمیت را برای شما دارند به شما کمک می‌کند انرژی خود را در راهی صرف کنید که بیشترین بازگشت انرژی را برای شما به همراه دارد.

7. برای دیگران افکار، آرزوها و نیت‌های خوبی داشته باشید

حفظ ذهنیت دلسوزانه روش دیگری برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی است. یکی از نمونه‌های تمرین این شیوه تفکر، توجه خوب نام دارد. به‌عنوان‌مثال، سعی کنید با غریبه‌ها ارتباط چشمی برقرار کنید و لبخند بزنید. درحالی‌که در ذهنتان برایش آرزوی سلامتی و موفقیت می‌کنید. این عمل مثبت می‌تواند شما را از قضاوت درباره آن شخص بازدارد. قضاوت درباره دیگران می‌تواند باعث شود که ما درباره خود قضاوت کنیم و این نوع گفتگوی داخلی منفی می‌تواند طاقت‌فرسا باشد.

بیشتر بخوانید: ۷ حقیقت شگفت انگیز درباره افراد مثبت اندیش

این موارد را تمرین کنید:

1. انرژی خود را کنترل کنید.

انرژی خود را در زمان‌های مختلف در طول روز بررسی کرده و به آن عددی از 1 تا 10 اختصاص دهید، درحالی‌که 10 بالاترین سطح انرژی است. به جزئیات تغییر انرژی خود در طول روز توجه کنید تا بتوانید افراد یا رویدادهایی را که بیشترین تأثیر را بر سطح انرژی شما دارند شناسایی کنید.

2. تغییرات افزایشی ایجاد کنید.

هنگامی‌که از برخی افراد یا رویدادهایی که انرژی شما را خراب می‌کنند آگاهی یافتید، به‌جای اینکه همه مسائل را یک‌باره حل کنید یک برنامه‌ریزی کوچک انجام دهید. و اهداف واقع بینانه ای را تنظیم کنید. به‌عنوان‌مثال، اگر بی‌نظمی در خانه شما منبع بزرگی برای استرس روزانه است، به‌جای اینکه خودتان همه آن‌ها را یکجا منظم کنید، هر هفته یک کابینت، کمد یا کشو را برای پاک‌سازی انتخاب کنید. سپس وقتی احساس آمادگی کردید به سمت هدف بعدی خود بروید.

3. برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی کنید.

زمان‌هایی را در طول روز که سطح انرژی شما بالاترین حد است را پیداکرده و یادداشت کنید. تصمیم بگیرید که وقتی احساس شادابی و بهره‌وری می‌کنید با اولویت‌بندی کارهای مهم چگونه می‌توانید از آن لحظات استفاده کنید.

بیشتر بخوانید

سبک زندگی مثبت با چند نکته ساده

میهمان

پیشرفت در کسب و کار با تفکر مثبت

میهمان

مدیریت زمان با چند راهکار ساده

پدرام

بهبود کیفیت زندگی و کسب وکار با ایجاد آداب و رسوم شخصی

پدرام

بهترین روش های مدیریت زمان توسط افراد موفق

پدرام

بهترین روش‌ها برای پایداری و حفظ عادات سالم

نفیسه محمدی

ارسال دیدگاه