...
سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
انگیزه

افراد موفق صبح خود را چگونه شروع می‌کنند؟

پربارترین ساعات روز شما صبح هست یا شب؟

بعضی از افراد شب‌ها احساس مثمر ثمر بودن می‌کنند اما اکنون قصد نداریم درباره آنها صحبت کنیم. ما قصد داریم در مورد افرادی صحبت کنیم که صبح‌ها بازده بیشتری دارند.

بیشتر افراد موفق ساعات اولیه صبح را دوست دارند و آن  را سازنده‌تر و لذت بخش‌تر می‌دانند. این زمان از روز ساکت تر است و تقریباً هیچگونه مزاحمت و صدایی در خارج وجود ندارد. وقتی که قبل از شروع شلوغی و روزانه چیز مهمی را به دست بیاورید در طول روز احساس بسیار خوبی میکنید.

صبح زود برای همه مهم است، به ویژه برای افرادی که مشغول کار هستند. به راحتی می‌توان صبح را با چک کردن ایمیل، صحبت و انجام انواع فعالیت‌های کوچک یا بی معنی که منجر به هیچ کاری نمی‌شود هدر داد. مشغول بودن با مسائل غیر مهم اولین کاری که صبح انرژی و انگیزه‌ای برای کارهای بزرگتر باقی نمی‌گذارد. نحوه شروع روز شما خلق و خو‌، انگیزه و نگرش را برای بقیه روز تعیین می‌کند.

بهتر است که صبح خود را با چند کار ضروری، وظیفه یا هدف مهم شروع کنید. هنگامی که افراد دیگر تازه شروع به فعالیت می‌کنند، شما قبلاً کارهای زیادی انجام داده‌اید. می‌توانید یک کتاب الهام بخش بخوانید، قدم بزنید، به باشگاه بروید، چند صفحه کتاب بنویسید، چند کلمه از یک زبان خارجی یاد بگیرید یا مراقبه کنید. صبح‌ها کاری را انجام دهید که بعد از انجام آن رضایت داشته باشید. پس از آن تا پایان روز احساس خوشبختی و رضایت خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: چطور انگیزه و علاقه خود را حفظ کنیم؟

روز خود را با انجام هر کاری که باعث پیشرفت شما در زندگی شود شروع کنید

به یاد داشته باشید، موفقیت مستلزم این است که شما جلو بروید. مشغول بودن و صرف انرژی زیاد لزوماً شما را جلو نمی‌برد و به شما در رسیدن به موفقیت کمک نمی‌کند. اغلب اوقات، این مانند نشستن روی یک چرخ و فلک است که فقط در یک چرخش متوالی قرار می‌گیرید. موفقیت مستلزم این است که از این چرخ و فلک دور شوید و حرکت رو به جلو را داشته باشید.

کارهایی که صبح روی آنها تمرکز می‌کنید حال و هوای روز شما را تنظیم می کند. اگر صبح کاری انجام دهید که احساس غرور در شما ایجاد کند، در بقیه روز نیز چنین احساسی خواهید داشت. این احساس همچنین انگیزه شما را برای انجام کارهای بیشتر و بهتر در طول روز فراهم می کند.

انجام کارهایی که نیاز به نظم و انضباط دارد، در صبح آسان‌تر از شب است. زیرا در شب وسوسه، تنبلی یا خستگی بیشتری وجود دارد. هنگامی که از خواب بیدار می‌شوید و شروع به پاسخ دادن به ایمیل‌ها‌، ارسال پیام کوتاه و مشاهده شبکه‌های اجتماعی خود می‌کنید، به احتمال زیاد تمرکز و انرژی خود را از دست می‌دهید. اولین لحظات ارزشمند روز برای انجام کاری آرامش بخش، که انرژی مثبتی برای روز شما دارد، بسیار سالم‌تر است.

بیشتر بخوانید: 6 تمرین صبحگاهی برای حفظ انگیزه در طول روز

افراد موفق صبح خود را چگونه شروع می‌کنند؟

بیشتر افراد موفق صبح زود بیدار می‌شوند‌، بنابراین می‌توانند چندین کار مهم انجام دهند.

افراد موفق ممکن است یک یا چند مورد زیر را انجام دهند:

  • صبح زود بیدار می‌شوند
  • روز را با نگرش مثبت شروع می‌کنند
  • ورزش می‌کنند
  • قدم می‌زنند
  • چند صفحه از یک کتاب الهام بخش را می‌خوانند
  • برای روز برنامه ریزی می‌کنند
  • مراقبه می‌کنند
  • می‌نویسند
  • صبحانه می‌خورند

بیشتر بخوانید: بهترین روش‌ها برای مثبت اندیشی و نگرش مثبت

کارهایی که افراد موفق در صبح انجام می‌دهند را شماهم می‌توانید انجام دهید. این‌ها کارهای ساده‌ را هرکسی می‌تواند انجام دهد و شما نیز می‌توانید همان کارها را انجام دهید. در واقع، مهم نیست که هر فرد موفق چه کاری انجام می‌دهد. نیازی به تقلید از دیگران نیست. کاری که باید انجام دهید این است که آنچه برای شما مهم است را پیدا کنید و صبح خود را با انجام آن شروع کنید.

کارهایی که صبح انجام می‌دهید نباید حتما کارهای بزرگی باشند. می‌توانند کارهای کوچکی باشند که به شما احساس خوشبختی و رضایت می‌دهند. ممکن است در ابتدا به اراده، انضباط شخصی و انگیزه نیاز داشته باشید، اما به دست آوردن آنها دشوار نیست. روش‌های ساده‌ای برای توسعه این مهارت‌ها وجود دارد که با کمی آموزش‌، به زودی نتایج را مشاهده خواهید کرد.

در واقع، ممکن است ایده خوبی باشد که این مهارت ها را به برنامه اولیه کارهای صبح خود اضافه کنید. آنها به زودی قدرت درونی را به زندگی شما اضافه می‌کنند و به شما کمک می‌کنند تا تصمیمات، وظایف و اهداف را بهتر و کارآمدتر انجام دهید.

بیشتر بخوانید: 12 تفاوت ذهن فقیر و ثروتمند

در ادامه چند نقل قول مرتبط با آغاز صبح آورده شده است:

برخی از افراد رویای موفقیت را در سر می پرورانند، در حالی که افراد دیگر هر روز صبح بیدار می‌شوند و آن را محقق می‌کنند.

وین هویزنگا

پنجاه سال است که خورشید مرا در رختخواب نمی‌گیرد.

توماس جفرسون

امروز که از خواب بیدار می‌شوم‌، لبخند می‌زنم. 24 ساعت کاملاً جدید پیش روی من است. من قسم می‌خورم که در هر لحظه کاملاً زندگی کنم.

تیچ نا

پیاده روی صبح زود یک برکت برای کل روز است.

هنری دیوید تورو

صبح زمان مهمی از روز است، نحوه شروع  صبح مشخص می‌کند که روز شما به چه صورت سپری خواهد شد.

لمونی سن کیت

بیشتر بخوانید

پیشرفت در کسب و کار با تفکر مثبت

میهمان

چطور بدون انجام هیچ کاری موفق شویم؟

میهمان

۶ گام کلیدی برای توانمندسازی خودتان و رسیدن به اهدافتان

صحرا

حفظ انگیزه و مهمترین بایدها و نبایدها در جهت تقویت آن

نفیسه محمدی

۶ تمرین صبحگاهی برای حفظ انگیزه در طول روز

پدرام

چرا هیچوقت برای تغییر دیر نیست؟

صحرا

ارسال دیدگاه